Odhalil to v rozhovore pre GamesTM dizajnér Criterionu Craig Sullivan. Hra mala niesť názov Need for Speed: Split Second a práce na nej mali započať po dokončení Burnout 2, teda v roku 2002.
Čo sa konkrétne udialo? Craig Sullivan na to všetky spomína takto: "Rozprávali sme sa s chlapcami z EA Canada o možnosti práce na NFS hre a neskôr sme dokonca začali rozmýšľať o racingovke s názvom NFS: Split Second."
Podľa ďalšieho vývojára z Criterionu, Alexa Warda, to nevyšlo kvôli inému projektu – pokračovaniu C64 klasiky Ski or Die, na ktorej mal Criterion podľa zmluvy pracovať pre EA. Criterion zvolal stretnutie s EA a oznámil, že na Ski or Die pracovať nebude. Reakciou EA bol hnev, frustrácia a vyhrážanie sa súdom.
"Neskôr sme mali telefonát s chlapcami pracujúcimi na Need for Speed," pokračuje Ward. "Dozvedeli sme sa, že s nami už nemôžu spolupracovať, pretože odišli od toho projektu a uvalili tak hanbu na štúdio. Tiež sa s nami nemohli rozprávať."
"Pamätám si, ako som sa vrátil ku svojmu stolu a uvidel adresár s názvom EA na ploche počítač. Jednoducho som naňho klikol a vymazal ho. Naučili sme sa mnoho, ako by sa mala robiť hra," uzatvára Ward.
Len dodáme, že Criterionu sa sen robiť NFS hru nakoniec plní a Need for Speed: Hot Pursuit výjde 19. novembra na X360, PS3, Wii a PC.
zdroj: gamerzines.com