Tim Sweeney sa Steamu nebojí.
Epic to ako veľký konkurent Steamu myslí vážne. Mnoho hráčov síce hnevá, že nebudú mať všetky hry v jednom kliente a jedným z dôvodov, prečo im vadia ostatné digitálne distribučné služby je nedostatok „fíčuriek“ pre hráčov. Šéf Epic Games, Tim Sweeney si uvedomuje, že Epic Games Store má mnoho chýbajúcich vlastností, ktoré však postupne do služby pridávajú.
Myslí si však, že veľmi dôležitú úlohu v tomto všetkom zohráva to, aby digitálna distribučná služba bola čo najlepšia pre vývojárov a vydavateľov, ktorí následne so sebou pritiahnu hráčov: „Dávame vydavateľom a vývojárom biznis model, ktorý sme vždy ako vydavateľ a výrobca hier chceli. Tento model je pre hráčov takmer perfektný. Ten sa nedá radikálne zlepšiť tým, že trochu upravíte systém inštalácie, alebo že pridáte drobné fíčurky. Táto vojna bude vyhraná tak, že poskytneme najlepšie hry, najlepšie ceny a najlepší podiel zisku pre vývojárov.“
„Túto technológiu sme mali vo vývoji už dlhšie a popularita Fortnite len urýchlila jej vývoj a nasadenie tým, že priniesol mnoho hráčov, ktorí sú potrební na úspešné spustenie digitálneho obchodu a vďaka tomu sme vývojárom mohli poskytnúť delenie príjmov v pomere 88:12. Pracovali sme hlavne na tom, aby sa vývojárom a vydavateľom oplatilo prejsť na Epic Games Store. Navyše úspech Fortnite nám dal možnosť pomôcť vývojárom.“
Zároveň si Sweeney myslí, že v dobe, keď bude mať Epic Games Store okolo 250 hier, tak bude úplne iný ako teraz a zároveň úplne iný ako Steam alebo napríklad Apple App Store. Sweeney chce, aby objavovanie hier išlo cez tvorcov obsahu a nie prostredníctvom vyhľadávača v obchode. To je vlastne dôvod prečo prevádzkujú službu „Support a Creator.“