Zdá sa, že všetky spoločnosti si to už uvedomujú.
Zatiaľ čo sila Nintenda takmer vždy výlučne spočívala v produkcii 1st party štúdií, tak Sony má momentálne veľmi silné obdobie. Ich štúdiá produkujú hit za hitom a dávajú fanúšikom dôvod, aby siahli práve po konzole od Sony. Na druhej strane Microsoft svoju ponuku štúdií dáva ešte stále dokopy.
K exkluzívnemu obsahu sa vyjadril šéf Playstation Italy, Marco Saletta, ktorý prezradil, že exkluzivity sú tým, čo prinieslo Sony úspech, a neplánujú to meniť. „V hernom biznise sú trendy, ktoré pomáhajú k adopcii hardvéru počas posledných rokov a exkluzivity, na ktorých naše štúdiá pracovali, boli jedným z nich. Exkluzívny obsah je budúcnosťou. Myslím si, že stále máme pred sebou niekoľko rokov konzoly Playstation 4 a pracujeme na tom, aby sme zabavili súčasných vlastníkov konzoly, no zároveň na tom, aby sme ku konzole pritiahli ďalších.“
Scaletta dostal aj otázku, či sa na konzole lepšie darí hrám pre jedného hráča, alebo multiplayerovým hrám: „Dôležitý je obsah. God of War a Spider-Man sú hry pre jedného hráča, no na druhej strane sme videli obrovský záujem o hry ako FIFA či Fortnite. Našim cieľom je však poskytovať rôznorodý obsah pre našich hráčov.“
Zdá sa, že všetky spoločnosti si momentálne uvedomujú silu exkluzívneho obsahu, no zatiaľ čo Nintendo a Sony viaže hranie na konkrétny kus hardvéru, tak Microsoft smeruje skôr k službám, ktoré môžete využívať na všetkých zariadeniach. Otázkou je, ktorý spôsob bude úspešnejší.
Prečítajte si tiež