Kde je problém?
Star Citizen je asi najšialenejší projekt v hernom priemysle. Sen Chrisa Robertsa o perzistentnom svete, obrovskej galaxii a neuveriteľnom audiovizuálnom spracovaní mu financujú takmer výlučne fanúšikovia tohto sna, ktorí vyzbierali už viac ako 242 miliónov dolárov (zvyšnú sumu mali k dispozícii vývojári). Hra mala pôvodne prísť už v roku 2014, no ani po piatich rokoch nie je koniec vývoja na dohľad. Lenže fanúšikom začína dochádzať trpezlivosť a Star Citizen má už tak neslávne meno, že sa príbehu štúdia a hry začal venovať magazín Forbes. A ich zistenia sú zaujímavé.
Podľa reportáže magazínu má hra veľmi veľké problémy pri vývoji z ktorých viní mnoho súčasných a bývalých zamestnancov štúdia Cloud Imperium svojho šéfa, Chrisa Robertsa. Podľa nich je Roberts „mikromanažér a veľmi slabý steward rozdeľovania peňazí,“ vďaka čomu sú práce na hre sprevádzané chaosom.
Štúdio má údajne 537 zamestnancov, ktorí sú rozdelení v piatich budovách a ročné náklady iba na ich platy sú vo výške 30 miliónov dolárov. Popri tom si Roberts údajne kúpil dom v L.A za 4,7 milióna dolárov, čo nepopiera, ale tvrdí, že tento dom bol kúpený za súkromné prostriedky, ktoré získal po odpredaji spoločnosti Digital Anvil Microsoftu.
Bývalý zamestnanci tvrdia, že Roberts nemá dostatočné schopnosti na to, aby viedol štúdio správnym smerom. Sústreďuje sa údajne na nepodstatné drobnosti, namiesto toho, aby sa štúdio venovalo dôležitým herným systémom. Jeden z vývojárov, ktorý pracoval na modeloch postáv tvrdí, že mu trvalo 17 mesiacov, pokiaľ vytvoril 5 postáv do takých detailov, aké vyžadoval Roberts. Ďalší vývojári vraj pracujú mesiace na demách, ktoré sú vytvárané za účelom predávania nových lodí a zbierania ďalších peňazí na vývoj.
Výsledkom toho je, že z 288 miliónového rozpočtu na hru nezostalo skoro nič a vývojári tak musia pripravovať nové lode, ktoré následne predávajú fanúšikom, ktorí stále projektu veria, pričom ich cena sa často šplhá na viac ako 3000 dolárov. Lenže niektorým už dochádza trpezlivosť. Za posledné obdobie podalo sťažnosť na FTC (Federal Trade Commission) 129 „podporovateľov,“ ktorí už s hrou nechcú mať nič spoločné a žiadali vrátenie peňazí, pričom jeden z nich na hru minul 24000 dolárov. „Hra, ktorú nám sľúbili skoro nefunguje. Výkon hry je otrasný a hra je stále v Alfa štádiu. Chcem svoje peniaze späť, pretože nám klamali.“
Zdá sa teda, že Star Citizen je vo veľkých problémoch. A ktovie, či bude vôbec niekedy dokončený.