Vývojári zjavne na konzole netestovali.
Vo štvrtok nastal vo svete The Division 2 veľký deň D. Hra sa totiž dočkala svojho prvého raidu s názvom Operation Dark Hours. Lenže radosť z tejto veľkej udalosti sa rýchlo zmenila na frustráciu. Minimálne na konzolách.
PC hráči sa síce tiež zapotili, no prvej skupine ôsmych hráčov sa tento Raid podarilo zdolať približne po piatich hodinách snáh. Celý raid skupinky, kde sa nachádzal aj populárny streamer MarcoStyle si môžete pozrieť tu.
Lenže. To bola situácia na PC. Na konzolách sa hráčom nedarilo. A netrvalo dlho, aby hráči zistili, že Ubisoft pravdepodobne tento Raid na konzolách vôbec netestoval. Prečo? Niekoľko dôvodov:
- Framerate v Raide na konzolách je katastrofálny a to prakticky zabraňuje efektívnemu hraniu Raidu na ľubovoľnej konzole. Problémy majú aj Xbox One X a Playstation 4 Pro.
- Namiesto zamerania na taktický „cover-shooting“ je pohyb a streľba počas pohybu esenciálna pre zdolanie tohto Raidu. Zvládnutie oboch procesov naraz je síce na PC relatívne jednoduché, no na konzole nie.
- Bossovia v Raide majú veľmi malé „okno“ počas ktorého im môžete udeľovať poškodenie a ich kritické miesta sú miniatúrne, čo spôsobuje pre konzolových hráčov ďalší výrazný problém s ktorým sa museli vysporiadať.
Asi to nebudem rozoberať. Ak by Raid na konzolách testovali, tak pravdepodobne by si všimli všetky tieto problémy. Dokonca vznikla petícia, aby vývojári uskutočnili stream kde sami prejdú tento Raid na konzole.
Ale späť k udalostiam. Zatiaľ čo PC hráči zdolali Raid po piatich hodinách a na nasledujúci deň po optimalizácii hrania ho dokázali zdolať na pol hodinu, konzolovým hráčom sa ho nepodarilo zdolať ani po 24 hodinách hrania. Prvej skupine na Playstation 4 sa podarilo Operation Dark Hours zdolať až po troch dňoch a 36 hodinách hrania a hráčom na Xbox One to trvalo ešte dlhšie, nakoľko prvý tím ho zdolal po štyroch dňoch a prvému tímu to trvalo 17 hodín čistého hrania.
{embed_video //clips.twitch.tv/ColdbloodedTrustworthyLocustDuDudu}
Navyše, členovia tímov, ktorí zdolali Raid na konzolách ako prví sa zhodli v tom, že by sa im to nepodarilo, pokiaľ by od PC kolegov neodkukali optimalizované stratégie na jeho zdolanie.
Trojdňový rozdiel je v úplnom nepomere oproti takému Destiny 2, kde rozdiel medzi prvým tímom na PC a na konzole bol iba 5 hodín. Prvý Raid v podaní štúdia Massive tak nedopadol práve najlepšie a od úžasného zážitku z Vault of Glass v Destiny 1 to malo veľmi ďaleko.
Prečítajte si tiež