Obe konzoly ho budú podporovať.
Technológia Raytracingu je už dlhodobo známy koncept v počítačových hrách, no rozbehnúť ho bol neriešiteľný problém. Preto sa čakalo na dobu, kedy príde dostatočne výkonný hardvér, aby sme si mohli jednak užiť solídny výkon ale taktiež aj vizuálnu krásu. Nvidia priniesla prvé grafické karty s hardvérovo podporovaným Raytracingom v podobe RTX2xxx kariet, no na to, aby bola táto technológia bežnou záležitosťou je to málo.
To sa však s príchodom nových konzol mení. Obe konzoly, aj Playstation 5 a ak Xbox Scarlett budú podporovať túto technológiu a zatiaľ čo o Sony nemáme oficiálne potvrdenie o spôsobe podpory, pri Xbox Scarlett vieme, že to bude hardvérová podpora.
Podľa spoluzakladateľa štúdia SomaSim Matthewa Vigliona výkon novej generácie konzol umožní rozšírenie Raytracingu do „mainstreamu:“ „S novou technológiou budú odrazy všade. Raytracing bude lens flare budúcej generácie konzol.“
Viglione sa taktiež vyjadril k problematike cross-playu, kde potvrdil, že jeho podpora je pre vývojárov veľmi výhodná, no koniec koncov, konečné rozhodnutie závisí od majiteľov platforiem: „Vyzerá to tak, že niekoľko platforiem chce cross-play tlačiť do popredia. Ako všetko v našom priemysle, najdôležitejším názorom je názor hráča. Konečné rozhodnutie však musia priniesť majitelia platforiem.“