Obsah je kráľom.
Zatiaľ čo Nintendo má pod palcom veľké množstvo vývojárov a Microsoft buduje svoje 1st party štúdií, pre Sony boli ich exkluzivity vždy dôvodom na kúpu konzoly. A inak to ani v budúcnosti nebude. Momentálne vlastní Sony 13 štúdií, ktoré produkujú hry exkluzívne pre ich platformu a keď si chcú zachovať konkurenčnú výhodu, tak budú musieť produkovať ďalšie „Only on Playstation“ hity.
A uvedomuje si to aj šéf Sony Interactive Entertainment Jim Ryan, ktorý v rozhovore pre japonský magazín Nikkei uviedol, že zvažujú akvizíciu ďalších štúdií a to hlavne s ohľadom na príchod spoločnosti Google do herného priemyslu: „Obsah je dôležitejší ako kedykoľvek predtým. Spoločnosti, ktoré sú nováčikmi v hernom priemysle sa na tento trh pozerajú s nádejou a mi vítame konkurenciu. Sony Interactive Entertainment má 25 rokov skúseností a mnoho štúdií.“
„Zároveň je však jasné, že títo nováčikovia budú mať problémy s takou produkciou exkluzívneho obsahu, ako majú už zabehnuté spoločnosti.“
Momentálne vlastní Sony tieto štúdia:
- Japan Studio (Knack, Ape Escape, Gravity Rush…)
- Polyphony Digital (Gran Turismo)
- Naughty Dog (Uncharted, The Last of Us, Crash Bandicoot)
- Bend Studio (Syphon Filter, Days Gone)
- San Diego Studio (MLB: The Show)
- Santa Monica (God of War, Twisted Metal)
- Sucker Punch Productions (Sly Cooper, InFamous)
- Pixelopus (Concrete Genie)
- Visual Arts
- Guerrilla Games (Killzone, Horizon: Zero Dawn)
- London Studio (SingStar, DanceStar)
- Manchester Studio (VR hry)
- Media Molecule (LittleBigPlanet, Dreams)
Vynikajúce vzťahy však majú aj Kojima Productions, ktorý pre nich vyvíjajú Death Stranding a Insomniac Games, ktorí minulý rok vydali Spider-Mana, no tieto štúdiá priamo nevlastnia. Tak, žeby sa Sony odhodlalo práve pre tieto?