Tak sme zvedaví, či spoločnosť dostojí svojim sľubom.
V polovici minulého mesiaca sa do mediálnej vojny dostala časť indie vývojárov a predajca hier G2A, ktorý spadá do kategórie „šedého trhu.“ Nejde teda o oficiálneho distribútora hier a preto sa často stáva, že kľúče, ktoré sa tam predávajú, sú získané z nelegálnej činnosti.

Prečítajte si tiež
Indie vývojár: „Radšej hru upiráťte, ako by ste ju mali kupovať cez G2A“
Pre napríklad Mike Rose, vývojár hry Descenders povedal hráčom, že keď chcú jeho hru kúpiť cez G2A, tak nech ju radšej upirátia. Problémom sú hlavne tzv. Chargebacks. Ide o proces, kedy na ukradnutú kreditnú kartu niekto nakúpi veľké množstvo kľúčov, ktoré následne predáva cez G2A. Keď však majiteľ kreditky zistí zneužitie, požiada o vrátenie peňazí, ktoré však musí zo svojho vrecka zaplatiť herné štúdio.
G2A však chcelo zakopať vojnovú sekeru a tak ohlásilo dva kroky. Prvým z nich bol sľub, že ak štúdio zažilo Chargeback, tak G2A im zaplatí 10-násobok sumy, ktorú museli zaplatiť oni. Druhým krokom malo byť vytvorenie nástroja, ktorý by mal vývojárom a vydavateľom umožňovať blokovanie predaja konkrétnych herných kľúčov. Podmienkou druhého kroku však bolo, že na zoznam záujemcov sa malo do konca júla zapísať minimálne 100 štúdií.

Prečítajte si tiež
G2A chce mier: Umožní vývojárom blokovať predaj kľúčov
Takže. Je polovica augusta a poďme sa pozrieť, ako sme na tom.
G2A ohlásilo, že do zoznamu záujemcov sa zapísalo iba 19 štúdií a preto predĺžili lehotu na zapisovanie záujmu do konca augusta. Konkrétne sa zaregistrovali tieto spoločnosti:
- Beer Money Games
- Bossa Studios
- CCP Games
- Crimson Leaf LLC
- Deep Silver
- Dirty Beast Games
- Dynart
- Electrocosmos
- Farom Studio
- Fox Byte Games
- Hound Picked Games
- MetalBear
- Modoka Studios Entertainment
- Moonlight Mouse
- NYAARGH
- SimaGames
- Squidpunch Studios
- Tate Mutimedia
- Troglobytes Games
Veľkej kritike však G2A podrobil šéf štúdia Unknown Worlds Entertainment, Charlie Cleveland. Podľa neho je kravina, že vývoj takéhoto softvéru je nákladný: „Je hrozné dávať podnet vývojárom, aby príjmami opatrenia s G2A, zatiaľ čo spoločnosť profituje z predajov na šedom trhu a podvodoch s kreditnými kartami.“
„Na chargebacky sme minuli 30 tisíc dolárov z našich vlastných peňazí a to všetko kvôli G2A. Takže ak chcete dostáť svojmu sľubu, tak vás prosíme o vyplatenie 300 tisíc dolárov.“
Hey @G2A_com – thank you for offering to pay 10x the revenue lost due to our @NS2 game keys sold on your shady platform. CC @RaveofRavendale
— Charlie Cleveland (@Flayra) August 12, 2019
You now owe us $300,000. Thanks. https://t.co/J5qof6wBZD pic.twitter.com/Oq97ofLoLD
Týchto konkrétnych 30 tisíc dolárov, ktoré štúdio muselo minúť na chargebacky pochádza ešte z hry Natural Selection 2 z roku 2013. Tento zaujímavý RTS/FPS hybrid vtedy na chvíľku zaujal hráčov, no ďalšia hra štúdia, Subnautica, bola oveľa úspešnejšia.
Tak sme zvedaví, či sa G2A zachová chlapsky a vyplatí danú čiastku, alebo si nájdu nejakú výhovorku. Zatiaľ o preplatenie nákladov na chargeback požiadalo napríklad štúdio Wube Software, tvorcovia hry Factiorio, ktorí údajne na týchto položkách zaplatili vyše 6600 dolárov, vďaka čomu by im malo G2A vyplatiť 66 tisíc dolárov. Spoločnosť však už údajne mesiac kontroluje, či boli kľúče skutočne predané cez G2A.