Určite?
Asi nikto z nás nepochybuje, že skôr či neskôr sa technológia ray-tracingu dostane do mainstreamu. Pravdepodobne to však nebude skôr, ako sa dočkáme vydania budúcej generácie konzol, pretože aj Playstation 5 a aj Xbox Scarlett majú prísť s podporou tejto technológie.
To však znamená aj to, že prakticky jediným zástancom tejto technológie v súčasnosti je spoločnosť Nvidia, ktorá ešte v minulom roku vydala RTX karty, ktoré majú hardvérovú podporu ray-tracingu. Hráči však zostali zatiaľ voči tejto technológii chladní a Nvidia bola dokonca nútená vydať grafickú kartu s novým čipom no bez RT jadier.
Napriek tomu však šéf Nvidie Jen-Hsun Huang verí, že kúpa grafickej bez podpory ray-tracingu v roku 2019 je šialenosť: „Myslím si, že momentálne je jasné, že ak kúpite grafickú kartu, tak pravdepodobne vám vydrží dva-tri až štyri roky. A tým pádom nemať na nej podporu ray-tracingu je proste šialené.“
„Obsah s podporou ray-tracingu vychádza často. A vzhľadom na výkon kariet a fakt, že hardvérovo podporujú raytracing, myslím si, že naše karty sú skvelo nastavené aj na budúci rok predajov.“
AMD na rozdiel od konkurencie nemá hardvérovú podporu ray-tracingu a plánuje ju implementovať až v druhej generácii svojej RDNA architektúry. V tomto roku sa však pravdepodobne nemá čoho obávať. Medzi hry s oficiálnou podporou ray-tracingu totiž patria iba Cyberpunk 2077, Watch Dogs: Legion, Doom Eternal, Control, Call of Duty: Modern Warfare, Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2, Mechwarrior 5 a Wolfenstein: Youngblood.