Už to nie je iba o zábave.
Možno viete a možno nie, ale vo free-to-play hrách míňa reálne peniaze len veľmi malé percento ľudí. Zatiaľ čo vaša mam si búcha hlavu o stenu, lebo nevie prejsť Candy Crush level 480, tak niekoľko vyvolencov si nakúpi boostery a ďalšie predmety, ktoré im prechod hrou zlepšia. A tým, ktorí míňajú disproporčne najviac vývojári hovoria veľryby, alebo „whales.“
Úlohou vývojárov je tak zatlačiť práve na psychiku týchto ľudí, aby práve títo „pustili kohútikom.“
V Austrálskom Melbourne sa konal Melbourne International Games Week, ktorého súčasťou bol Game Connect Asia-Pacific z ktorého sme sa dozvedeli dve celkom fascinujúce informácie týkajúce sa free-to-play hry Transformers: Earth Wars.
Jeden z vývojárov totiž prezradil, že jeden jediný hráč minul na mikrotransakciách v hre 150 tisíc dolárov, čo je celkom šialená suma. Zároveň však prezradil (a podelil sa so svojimi kolegami) o informáciu, že vyvíja umelú inteligenciu, ktorej úlohou bude identifikovať tieto „whales“ a práve týmto hráčom ponúknuť neodolateľné ponuky na míňanie reálnych peňazí.
Henry Fong prezradil, že momentálne vie táto umelá inteligencia určiť túto „whale“ s úspešnosťou 87%, pričom ďalším vývojom by sa vedel dostať aj na úspešnosť 95%.
Zároveň prezradil, že je pokojne možné nastaviť jej algoritmus tak, aby ponúkala rôznym hráčom rôzne ceny za mikrotransakcie a to práve za cieľom, aby zlomili aj tých neoblomných. Tento by však podľa jeho slov spôsobil hnev hráčov, pretože: „nechcú aby rôzny ľudia platili rôzne sumy za tú istú vec.“
Fong taktiež povedal, že plne očakáva, že postupom času sa začnú mikrotransakcie v hrách regulovať. Čím viac do mainstreamu prenikajú hry, tým rýchlejšie sa tento čas približuje.