Viac dostupného výkonu = lepšie výsledky.
Ďalšia generácia konzol je niečím zvláštna. Namiesto toho, aby sme sa všetky detaily o nových konzolách dozvedali naraz a na jednom podujatí, tak aj Sony a aj Microsoft zverejňujú informácie postupne, ako keby hádzali hráčom postupne odrobinky. A jednu z nich pridal aj inžinier štúdia Ninja Theory, Daniele Galante.
Podľa jeho slov bude mať Xbox Series X samostatný čip na spracovanie audia a to je dôležité z veľkého množstva dôvodov: „Je to extrémne vzrušujúce. Budeme mať samostatný čip, ktorý bude spracovávať audio zložku, čo znamená, že nebudeme musieť bojovať s programátormi a výtvarníkmi o pamäť a výkon procesora.“
„Je samozrejmosťou, že grafika má svoju vlastnú grafickú kartu. Ale v audio zložke sme doteraz nič také nemali. Konečne máme k dispozícii silu, ktorá je určená výlučne pre nás.“
Ako spomenul Galante, samostatným audio čipom sa dosiahne niekoľko veľmi dôležitých pokrokov v novej generácii konzol
- Audio zložka nebude zaťažovať procesor ako doteraz, čo zvýši zdroje, ktoré budú môcť vývojári alokovať do iných zložiek hier (fyzika…)
- Zvuková stránka hier sa tým pádom dočká výrazného zlepšenia, pričom tým najdôležitejším bude pravdepodobne vylepšené 3D audio
- Zvuková stránka hier nebude musieť byť „obetovaná“ v prospech iných aspektov hry
Zdá sa teda, že Xbox Series X bude výrazným krokom vpred v mnohých ohľadoch a audio stránka bude jednou z nich. Predpokladáme však, že v tomto ohľade nebude pozadu ani Playstation 5, ktorá taktiež potvrdila výrazný skok v audio zložke pri Playstation 5.
Ninja Theory bude môcť svoju šikovnosť ukázať pri ich chystanej hre Senua’s Saga: Hellblade 2
Alebo si ich ďalšiu hru môžete vychutnať už koncom mesiaca cez multiplayerovú akciu Bleeding Edge