Niekoľko drobných informácií pre všetkých.
Zdá sa, že Microsoft neponecháva nič na náhode a chce zabezpečiť, aby bolo pre hráčov dostupných dostatok Xbox Series X konzol pri vydaní systému. Produkcia nových konzol už totiž beží na plné obrátky.
Táto informácia pochádza z populárneho fóra ResetEra, kde jeden z užívateľov požiadal o tzv. vetting proces týkajúci sa informácií o novej konzole od Microsoftu. To znamená, že tento užívateľ poskytol dôkazy o svojom tvrdení moderátorom fóra, ktorí rozhodli o tom, či ide o vierohodné dôkazy. A tí rozhodli, že dôkazy sú nie len relevantné, ale s veľkou pravdepodobnosťou aj pravdivé. Napriek tomu ich však treba brať ako špekulácie.
Tieto informácie hovoria o tom, že výroba Xbox Series X konzol sa začala naplno minulý pondelok a to vo fabrikách v Malajzii a Číne. Okrem toho však prezradil aj drobnosti o novom systéme.
Podľa jeho informácií má dev kit Xbox Series X kódové označenie Dante. A ide o All-in-One dev kit, ktorý môžu vývojári aktivovať buď v Xbox Series X alebo Lockhart móde. Čiže v prípade, že tvoria hru pre novú generáciu Xbox konzol, tak im stačí jeden dev kit. Navyše, Microsoft vyvinul softvér s názvom pixie, ktorý vie dať vývojárom približné dáta o tom, ako bude hra, ktorú vývojári tvoria pre Xbox Series X fungovať na menej výkonnom Lockharte a naopak, čo by malo uľahčiť optimalizáciu.
Posledná informácia sa týka frekvencie procesora Xbox Series X, ktorá je nastavená na 3,8GHz bez SMT a 3,6GHz s aktivovaným SMT. Podľa jeho informácií bola táto frekvencia stanovená v decembri minulého roka po úvodných testoch konzoly.
Je to však relatívne skorý začiatok produkcie. Ako možno mnohí viete, Xbox One X začal svoju produkciu koncom leta a konzola nakoniec vyšla v novembri a vo väčšine prípadov sa produkcia novej generácie konzol začala v priebehu leta za predpokladu, že Sony/Microsoft smerovali k októbrovému/novembrovému dátumu vydania. Otázkou teda je, či Microsoft začal produkciu skôr kvôli súčasnej situácii, alebo nebodaj plánuje konzolu vydať skôr ako očakávame – napríklad v septembri.
Poslednou teóriou je ešte tá, že vzhľadom na dve typy konzol musel Microsoft začať produkciu skôr, aby mal pripravený dostatočný počet kusov oboch konzol.
Mimochodom. Tento status produktového manažéra Xboxu tak dostáva reálne kontúry.
Great end to an exciting week. Many significant milestones, cool demos and a few surprises too. 👀
— Jason Ronald (@jronald) 25. apríla 2020
Team continuing to work hard and deliver despite the challenging circumstances. Proud to be part of #TeamXbox.
Prečítajte si tiež