Menšia, no oveľa viac sústredenejšia.
Ak by sme mali „problémy“ s Assassin’s Creed: Odyssey u väčšiny hráčov zhrnúť do jedného odstavca, tak by to pravdepodobne bol nevybalansovaný levelovací systém, ktorý vás nútil k plneniu vedľajších misií (alebo ste si mohli zaplatiť mikrotransakcie na XP boost) a taktiež aj „nafúknutý“ svet, ktorý bol veľký a preplnený veľkým množstvom vecí, ale málo z toho malo nejaký vyšší zmysel.
A Valhalla plánuje adresovať oba tieto problémy. Vedúci komunikácie Ubisoftu pre Stredný Východ Malek Teffaha prezradil, že tím vie o tom, čo trápilo hráčov Odyssey a Valhalla tak nebude ani najväčšou a ani najdlhšou hrou v sérii.
للعلم، لن تكون أطول ولا أكبر لعبة في السلسلة. استمعوا الى هذه النقطة من الإنتقادات أيضاً وعملوا عليها.
— Malek | مالك 🍎 (@malekawt) 2. mája 2020
To však nie je všetko. Šéf vývoja Ashraf Ismail prezradil, že hlavné misie budú oveľa flexibilnejšie voči vášmu levelu a ak nebudete chcieť prísť do styku s vedľajším obsahom, tak jednoducho nebudete musieť: „Našim cieľom je dovoliť hráčom, aby mohli hrať obsah tak ako chcú. Takže ak sa chcú sústrediť na príbeh, tak môžu. Keď sa chcú sústrediť na budovanie osady, tak môžu. Je vyslovene na hráčovi, ako si bude chcieť hru užiť.“
Niečo viac o hre prezradil aj hlavný producent Julien Laferriére, ktorý potvrdil, že aj vo Vallhale budú segmenty hry odohrávajúce sa v prítomnosti a tieto segmenty hry budú hrateľné.
Posledná nová informácia sa týka štruktúry príbehu. Podľa scenáristu Darbyho McDevitta sa Valhalla pokúsi o novú štruktúru príbehu, ktorú sme v hrách ešte nevideli. V čom však bude unikátna, to neprezradil a je zrejmé, že si to vývojári šetria na vydanie samotnej hry.