Tak uvidíme aký bude výsledok.
Obe nové konzoly už z hľadiska dizajnu poznáme. A obe sú netradičné. Zatiaľ čo Microsoft kvôli potrebám chladenia kompletne prekopal niečo čo poznáme ako „tradičný konzolový dizajn,“ tak Sony sa ho silou-mocou držalo aj pri Playstation 5 a výsledkom je rozmermi obrovská konzola, ktorej nesiahajú po členky ani pôvodná Playstation 3 a prvý Xbox One.
Všetko má však svoj dôvod a ani tu nie sú obrovské rozmery Playstation 5 preto, že by to tak Sony chcelo. Kombinácia vysokých taktov a veľkého výpočtového výkonu prinútila Sony nafúknuť rozmery konzoly, aby jej poskytli bohaté možnosti chladenia a aby sme sa nedočkali RROD v2.0 (pozdravujem Microsoft).
A taktiež je tu problematika hluku. Hlavne Playstation 4 Pro je doslova legendárna svojou hlučnosťou pri hraní niektorých hier a prúdové lietadlo si údajne budete môcť užiť aj pri hraní The Last of Us: Part II. A práve to bolo podľa slov šéfa Sony Europe Simona Ruttera jedným z dôležitých aspektov pri dizajnovaní novej konzoly. Podľa jeho slov sa venovali tomu, aby bola konzola čo najmenej hlučná, no zároveň aby bola efektívne chladená. Iba tak potvrdil to, čo tvrdil Mark Cerny pri predstavení technických špecifikácií konzoly v marci tohto roka – že Sony má pripravené „vysokovýkonné riešenie na chladenie.“
Uvidíme, ako sa tento cieľ Sony podarí naplniť. Jedno je však isté: Veľkosť novej konzoly napovedá, že jednoduché to určite nemali.
https://www.eurogamer.net/articles/2020-06-14-star-citizen-crowdfund-now-tops-usd300-million