Vedenie však bolo proti.
Situácia v Ubisofte je dosť vážna. V posledných dňoch a týždňoch došlo k výraznému zemetraseniu kvôli obvineniam zo sexizmu, rasizmu a obťažovania, ktoré smerovali až na najvyššie miesta spoločnosti. Vyhadzovom si to odniesla šedá eminencia Ubisoftu, kreatívny šéf Serge Hascoët, okrem veľkého množstva ďalších zamestnancov.
Prečítajte si tiež
Zemetrasenie v Ubisofte pokračuje a porúčajú sa traja členovia vedenia
Trochu viac svetla na fungovanie Ubisoftu vrhla nová reportáž redaktora Bloombergu Jasona Schreiera, ktorému sa podarilo vyspovedať desiatky bývalých a súčasných zamestnancov Ubisoftu a ktorí mu prezradili, že Ubisoft takýmto spôsobom fungoval už veľmi dlhú dobu a zamestnanci, ktorí sa týchto dosť nechutných praktík dopúšťali boli chránení priamo zhora.
Práve Hascoëtovi sa článok do veľkej miery venuje a je to skutočne „skvelé“ čítanie. Vyberieme iba niekoľko pasáží. Napríklad Hascoët bol veľmi známy svojimi nechutnými narážkami voči podriadeným ženského pohlavia. Odhliadnuc od faktu, že často usporadúval biznis mítingy v striptízových kluboch, tak niekoľko podriadených vývojárok Ubisoftu sa snažil prehovoriť na, aby si s ním vyrazili von. Ak odmietli, tak za to kruto pykali napríklad tým, že ich preložili do úplne iného Ubisoft štúdia na druhej strane sveta. Podľa svedectiev na jednom mítingu Ubisoftu v Paríži, kde sa nachádzal top manažment spoločnosti odišla jedna z vývojárok na toaletu. Okamžite keď opustila miestnosť, Hascoët vytiahol smartfón a na Youtube pustil skladbu, ktorá popisovala sexuálne akty a kde bolo spomínané rovnaké meno, ako bolo meno ženy, ktorá predtým odišla na toaletu.
Šialené správanie top manažmentu sa však netýkalo iba Hascoët ale aj ďalších čelných predstaviteľov Ubisoftu a šéf Ubisoftu, Yves Guillemot o tom údajne veľmi dobre vedel.
Neriešenie pripomienok smerom k HR, neustále sexuálne narážky a ochrana tých, ktorí toto prostredie „prevádzkovali“ dospeli do takého štádia, že už ani Ubisoft si nemohol zakrývať oči a keď sa ozvali obete tohto správania, tak museli pod vlak hodiť aj tak vplyvného muža, akým bol Hascoët.
„Najvtipnejšie“ sú však príbehy toho, aký šialený vplyv na vývoj hier mal Hascoët. Všetky, doslova všetky projekty Ubisoftu museli prejsť jeho schválením. Hascoët bol však veľmi emotívny človek a pri prezentácii hry ho museli tvorcovia zabávať doslova ako malé dieťa. Počas týchto mítingov (na ktoré sa vývojári psychicky pripravovali mesiace) veľmi často upadal do letargie a to, že je nespokojný dával najavo napríklad tým, že si trieskal hlavu o stôl.
Jeho obľúbeným slovom bolo „systematickosť“ a túto frázu tlačil vývojárom do hláv pri prezentácií svojich hier. Presne to je dôvod, prečo Ubisoft hry v posledných rokoch nasledovali striktnú šablónu herného dizajnu – vyžadoval ju totiž Hascoët. Podľa neho boli totiž lineárne rozprávanie príbehu a cut-scény nutným zlom a chcel ich eliminovať čo do najväčšej miery. A ak sa vývojári pokúsili o niečo inovatívne, tak ho museli zaujať tým, že hlavný hrdina musel byť muž. Pretože podľa Hascoëta sa hry, kde sú hlavnými hrdinkami ženy jednoducho nepredávajú.
Napríklad, pri Assassin’s Creed: Syndicate mali mať Jacob a Evie približne rovnaký „čas zažiariť.“ Lenže Hascoët doslova dotlačil vývojárov k tomu, aby bol hlavnou postavou Jacob a z Evie sa stala vedľajšia postava. Následne pri Assassin’s Creed Origins bol pôvodný plán hry zabiť alebo zraniť počas kampane hlavnú postavu Bayeka a následne mala hlavnú rolu prebrať jeho manželka Aya. To bolo tiež zatrhnuté Hascoëtom. A následne v Odyssey bol pôvodný plán mať iba jednu hlavnú postavu – Kassandru. Hascoët však prikázal, aby bola do hry pridaná aj mužská postava a tak vznikol Alexios. Paradoxom však je, že podľa štatistík si drvivá väčšina hráčov vybrala práve Alexiosa.
Osudným sa Hascoët okrem neudržateľnej bubliny sexuálnych obvinení stal aj fakt, že dve posledné veľké hry Ubisoftu v ktorých sa tlačila mantra systematickosti – The Division 2 a Ghost Recon: Breakpoint boli finančným neúspechom, čo otriaslo jeho dovtedy neotrasiteľnou stoličkou. Už začiatkom roka ohlásil Ubisoft reformu svojho Editorského tímu a úlohou tejto zmeny bolo odobrať právomoci Hascoëtovi a rozdeliť medzi viacero zamestnancov. Vykopnúť ho z firmy tak bolo jednoduchšie.
Prečítajte si tiež
Ubisoft mení po katastrofálnom kvartáli proces schvaľovania hier
Ak vás zaujíma o tejto téme viac, tak vám odporúčame pôvodný článok na webe Bloomberg.