Naháňať sa za 4K/8K nemá veľký zmysel.
Technológiu DLSS mnohým nemusím predstavovať, no ak áno, tak sa pokúsim v skratke. DLSS = Deep Learning Super Sampling a ide o technológiu spoločnosti Nvidia, ktorá umožňuje za pomoci machine learning technológie upscalovať obraz, ktorý je však renderovaný v oveľa nižšom rozlíšení, čo so sebou prináša vysoký framerate a to bez veľkého dopadu na vizuálnu kvalitu.
Táto technológia je momentálne vo verzii 2.0, no jej masovému rozšíreniu bráni primárne fakt, že ide o patentovanú technológiu Nvidie a logicky sa preto zatiaľ nevie dostať do konzol a ani konkurenčných grafických kariet (aj keď Microsoft už pracuje na technológii DirectML).
A ak ste o tejto technológii pochybovali, tak nasledujúce video vás určite presvedčí. Youtube používateľ 2kliksphilip totiž uverejnil celkom rozsiahle video v ktorom testoval dvojicu hier s podporou technológie DLSS 2.0 a konkrétne mód Ultra Performance, ktorý renderuje hru v 1/9 cieľového rozlíšenia.
Vo výsledku to znamená, že Control a Death Stranding boli testované v rozlíšení 240p, alebo 427×240 pixelov (takéto rozlíšenie ponúkali smartfóny veľmi dávno) a následne upscalované do rozlíšenia 1280×720. Len pre porovnanie – natívne 4K rozlíšenie ponúka 4096×2160 pixelov.
A aj keď obraz vyzerá dosť „vygrcane,“ v momente keď si uvedomíte v akom rozlíšení sa hra renderuje, tak zistíte, aká potenciálne silná technológia DLSS je.
Okrem toho však DLSS ponúka aj Quality mód, ktorý vyzerá lepšie ako natívne rozlíšenie a Performance mód, ktorý ponúka takmer rovnaký vizuál ako natívne rozlíšenie, no hra je renderovaná v 1/4 natívneho rozlíšenia. Čo znamená obrovskú porciu FPS navyše.