Loď už nabrala správny kurz.
Už o dva týždne by sme sa mali dočkať vydania next-gen konzol od Microsoftu, konkrétne konzol Xbox Series X a Xbox Series S. Karty sú rozdané a Microsoft na začiatku ponúka najvýkonnejšiu a najdostupnejšiu konzolu na trhu, no očividne mu chýba veľká first-party hra, čo sa o Sony povedať nedá. Ten odklad Halo Infinite určite neustále bolí.
Takže nezostáva nič iné, ako iba poskytovať rozhovory a tento pre web GameReactor toho prezradil veľmi veľa.
O first-party štúdiách
Spencer na rovinu priznal, že ich nečinnosť a slabé investície do first-party obsahu v časoch Xbox One majú obrovský vplyv na súčasnosť a že ich zvýšená snaha v tejto oblasti sa nedokáže prejaviť okamžite. Vzhľadom na to, že tvorba hier nejaký čas trvá, tak výsledky nákupu 17 nových štúdií za posledné tri roky sa neukážu hneď na budúci a ani na ten ďalší rok.
{insertarticle id=41740}
Na druhej strane však dodal, že s momentálnym množstvom 23 interných štúdií sa z hľadiska budúcnosti first-party obsahu na Xbox konzolách cíti veľmi komfortne.
Čo sa však týka budúceho rastu interných štúdií, Spencer prezradil, že s rastom počtu predplatiteľov služby Game Pass bude neustále potrebné zásobovať službu novým obsahom a ten musí prísť od nových štúdií takže Microsoft „bude konštantne v móde hľadania a vytvárania/akvizície ďalších štúdií.“ Zdá sa teda, že 23 ani zďaleka nebude konečné číslo.
Z hľadiska typov hier, ktoré mu vrámci first-party štúdií chýbajú povedal, že mu chýbajú E-rated hry, teda hry určené pre všetky vekové skupiny. Microsoft má síce Minecraft, no ten je zďaleka jediný. (Ehm. Čo tak oživiť Banjo-Kazooie? Alebo nejakú ďalšiu z Rare klasík?).
O exkluzivite Bethesda hier
Spencer síce odpovedá na otázky týkajúce sa budúcej exkluzivity Bethesda hier, no jasného „áno alebo nie“ sme do dnešného dňa nepočuli. Existuje však na to veľmi dobrý dôvod. Nič také nemôže povedať jasne, pokiaľ nebude celý obchod dokončený:
„Ohlásili sme náš zámer na akvizíciu Zenimaxu. Tá však ešte musí prejsť schválením regulačných úradov, no tam by nemali nastať komplikácie. Čakáme, že celá transakcia sa dokončí začiatkom roka 2021. A hovorím to preto aby ľudia vedeli, že momentálne nesedávam s Toddom Howardom a Robertom Altmanom, aby som plánoval budúcnosť Zenimaxu. Pretože z právneho hľadiska to robiť nemôžem a bolo by to ilegálne.“
„Dostávam však veľa otázok „Bude táto hra exkluzívna?“ No teraz na ňu nemôžem odpovedať, lebo mojou prácou nie je sedieť tu a diktovať im, čo sa stane.“
„Chcem aby tieto štúdiá tvorili čo najlepšie možné hry. Keď sme s Toddom mali nedávno diskusiu a hovorili sme o našom partnerstve tak sme pozreli navzájom do očí a spýtali sme sa navzájom, čo tu vlastne robíme. A on odpovedal: „Chcem vytvárať najlepšie hry, ktoré som kedy vytvoril a chceme podporu zo strany Microsoftu, ktorá mi to umožní.“ A to isté chcem od Arkane, id Software či Machine Games. Vytvárať najlepšie možné hry a umožňovať im, aby to robili.“
O monetizácii hier a službe Game Pass
Mnohí zastávajú názor, že tým, že Microsoft dáva všetky svoje hry do predplatného Xbox Game Pass znamená, že všetky hry budú monetizované inými spôsobmi. Skratka GaaS asi mnohým povie všetko. Týmto si Microsoft bude kompenzovať výpadok predajov za plnú cenu.
Spencer však prezradil, že princíp Game Passu nie je postavený na tom, aby hráči hrali dookola jednu hru, ale Game Pass je presným opakom: „Poslednú vec, ktorou chcem aby Game Pass bol je aby tam bola jedna hra, ktorú by hráči hrali dookola, pretože tým by sa služba stala predplatným na jednu hru ako WoW však? Pre nás, mať hru v predplatnom je mať začiatok, stred a koniec a potom sa môžete pustiť do ďalšej hry a možno tou hrou bude príbehová hra. Práve som dokončil Tell Me Why od DontNod a takýto typ hier môže byť pre nás silný. Chcem diverzitu medzi multiplayerovými hrami a hrami pre jedného hráča. Chcem mať viac hier pre jedného hráča od našich interných štúdií a to primárne preto, že za posledné roky sme sa sústredili na multiplayer.“
Microsoft podľa neho neplánuje diktovať štúdiám aký typ hier robiť a keď sa štúdia chcú vydať GaaS cestou, tak im brániť nebude, no ak chcú hru pre jedného hráča, tak ich budú podporovať rovnako: „Nediktujeme biznis model jednotlivým štúdiám. V hernom biznise je mnoho spôsobov, ako na to. Retail trh je veľmi dôležitý, digitálna kúpa hier taktiež, a free-to-play trh je jednoznačne najväčší. Takže pre náš first-party obsah môžem povedať, že budeme pravdepodobne experimentovať s viacerými spôsobmi a modelmi.“
Xbox Game Pass na Playstatione a Nintende?
Prioritou Microsoftu je podľa Spencera dosiahnuť viac a viac hráčov. Najprv expandovali na PC trhu a teraz expandovali cez streaming aj na trh, ktorý nevlastní konzolu. Potvrdil, že ďalším cieľom je iOS a následne aj Smart TV, Chromebooky, FireTV atď. No čo tak mať xCloud a tým pádom aj službu Xbox Game Pass na konzolách Playstation a Nintendo Switch?
„Mám rád Switch. Mám rád Playstation a myslím si, že obe spoločnosti sú skvelou súčasťou herného priemyslu, no nie som si istý, či ponúkajú až tak veľkú porciu hráčov, no určite sme otvorení diskusii.“
Na aké hry od vlastných štúdií sa Spencer najviac teší?
S 23 štúdiami má Spencer pri tejto otázke na výber dostatočný počet možností, no podľa vlastných slov sa najviac teší na novú hru od Compulsion Games, tvorcov We Happy Few: „Keď som prvý krát videl art štýl We Happy Few hneď som si pomyslel, že je unikátny. Je to štúdio, ktoré neustále rastie a teším sa na ich schopnosti vytvoriť nový svet a unikátne prostredie. Takže bez toho, aby som povedal viac, toto je prvý z nich.“
„Druhou je hra od The Initiative. Nedávno som hral hru, ktorú pripravujú. Talent, ktorý sa tam podarilo získať je skvelý a keď prinesiete takúto skupinu tvorcov dokopy a vytvoríte skvelú kultúru… Som rád, že sme mali možnosť vytvoriť nové štúdio a získať preň talent.