Horúce minúty.
Po tom, ako včera štúdio CD Projekt RED adresovalo ospravedlnenie hráčom sa vedenie štúdia dočkalo oveľa komplikovanejšej časti svojej práce. Vysvetliť celé zlyhanie štúdia priamo akcionárom spoločnosti. Tí totiž zvolali núdzové zasadnutie správnej rady spoločnosti a vedenie CD Projektu sa tak muselo pustiť do vysvetľovania.
Je zrejmé, že v hre sú obrovské peniaze a štúdio musí konať rýchlo, aby získali hráčov späť na svoju stranu. Tu sú základné poznatky, ktoré počas desiatok minút rozhovorov s investormi odzneli.
- Šéf štúdia Adam Kiciński povedal, že ich prvoradým cieľom je získať späť dôveru hráčov, ktorú po vydaní hry nepochybne stratili
- Na starých konzolách nemáme očakávať žiadne obrovské zlepšenia z hľadiska vizuálu alebo herných systémov. Ich primárnym cieľom je zabezpečiť, aby sa hra na týchto systémoch dala prejsť od začiatku do konca.
- Verzie hry pre staré konzoly neboli recenzentom poskytnuté na recenziu a to z toho dôvodu, že na týchto verziách sa pracovalo do posledných minút pred vydaním a preto nechceli, aby táto verzia hry prezentovala štúdio.
- QA testovanie hry bolo značne limitované, pretože bolo vykonávané priamo v štúdiu a nebolo outsourcované externým firmám. Hru testovali priamo vývojári doma kvôli pandémii. Zároveň však Kiciński priznal, že starým konzolám nebolo venované až toľko pozornosti.
- Kiciński prezradil, že hlavný Cyberpunk tím bude mať dovolenku až do februára, takže predpokladáme, že na opravných patchoch nebudú pracovať priamo oni.
- Multiplayer je voľne plánovaný na rok 2022, no môže spadnúť až do roka 2023. Všetko závisí od toho, ako dlho bude ešte trvať oprava hry a vývoj plánovaných DLC a expanzií pre hru.
- Investori sú veľmi znepokojení tým, že CD Projekt umožnil vrátenie peňazí za hru. Jeden z akcionárov sa spýtal, ako proces vrátenia peňazí funguje a či akcionári dostanú svoj peňažný podiel aj za kópie hry, ktoré boli vrátené…
- Vývoj hry bol primárne zameraný na PC verziu a konzolové verzie boli prioritne až za ňou, čo sa odrazilo na finálnom produkte. Napriek tomu CD Projekt RED neplánuje zníženie cien konzolovej verzie hry.
- Jeden z investorov sa spýtal, či bolo problémom malé množstvo vývojárov. Odpoveď bola nie a podľa nich by väčšie množstvo vývojárov zmenu vo výslednom produkte neprinieslo. Kiciński prevzal zodpovednosť za to, že manažment štúdia uponáhľal vývoj a že nepochopili technické limitácie, ktoré priniesol vývoj na staré konzoly.
- Napriek tomu, že CD Projekt neustále opakoval, že hráči majú nárok na next-gen upgrade zdarma na konzolách, tak akcionári zjavne žargónu nerozumejú a nepochopili, že na to, aby tento upgrade mohli hráči využiť musia vlastniť next-gen konzolu.
- Stadia verzia hry bude aktualizovaná po sviatkoch, no potom sa pre túto verziu hry žiadne aktualizácie v Q1 2021 nechystajú.
- Jeden z investorov sa spýtal na NPC postavy a AI v hre. Podľa CD Projektu ide o bugy a nie o zlé programovanie a ich správanie bude upravené patchmi v januári a februári.
- CD Projekt RED dúfa, že hráči nebudú žiadať o vrátenie peňazí a namiesto toho si ponechajú hru a následne využijú upgrade na novú generáciu konzol.
- Ako je vôbec možné, že hra bola certifikovaná na Xbox a Playstation konzolách?: Podľa vedenia CD Projekt RED im Microsoft a Sony dôverovali, že do vydania dajú hru doporiadku a certifikáciu im udelili aj napriek tomu, že je zrejmé, že tá hra certifikáciu dostať nemala.
- Ak ste predpokladali, že po pondelkovom vyjadrení o vrátení peňazí má štúdio uzatvorenú nejakú dohodu s Microsoftom a Sony, tak sa hlboko mýlite.
On Cyberpunk 2077 refunds:
— Nibel (@Nibellion) December 15, 2020
CDPR makes it clear that they do not have a special agreement with Sony or Microsoft (some people assumed there was one because of that statement on Monday) pic.twitter.com/7afb4mPk1L
A mimochodom. Jeden z investorov sa „prekecol“ o štvrtom Zaklínačovi. Spýtal sa totiž otázku: „Viem, že ste hru zatiaľ oficiálne neohlásili, no ako pokračuje vývoja Zaklínača 4 a koľko ľudí je zatiaľ v tomto vývojárskom tíme?“
V prípade záujmu si môžete tento rozhovor s investormi vypočuť na tomto odkaze. Ide o 50-minútovú audio nahrávku.