Informácie sa ešte len zberajú.
Zatiaľ čo Microsoft svoje SoC z konzoly Xbox Series X veselo ukazoval po konferenciách ešte pred vydaním samotnej konzoly (napríklad na konferencii Hot Chips 2020), tak Sony je ohľadom srdca svojej novej konzoly oveľa viac tajnostkárske a do dnešného dňa nám neukázali, ako vyzerá zloženie ich čipu. Ak vás však zaujímajú iba hry, tak vás to trápiť samozrejme nemusí – hlavné je, že všetko funguje. No pre tých, ktorí sa zaujímajú viac by to mohlo priniesť zaujímavé informácie. A nakoľko Sony je ticho, tak sa ozvali hráči.
Prečítajte si tiež
Technické špecifikácie Xbox Series X sú ešte pôsobivejšie, ako sa zdalo
Twitter používateľ Fritzchens Fritz totiž vytvoril za pomoci infračerveného lúča detailné fotografie Playstaiton 5 SoC čipu a netrvalo dlho a začalo sa s jeho analýzou. A podľa nej Sony orezalo niektoré časti štandardných desktopových Zen 2 a RDNA 2 čipov pre potreby svojej konzoly.
V prvom rade sa skončil sen niektorých Playstation fanúšikov o tom, že tento čip obsahuje Infinity Cache – technológiu, ktorá sa nachádza v AMD Radeon RX6000 grafických kartách a ktorá produkuje výrazné zlepšenia vo výkone. Infinity Cache neobsahuje ani SoC pre konzolu Xbox Series X. Tento čip neobsahuje ani žiadnu formu L3 cache a Sony sa taktiež rozhodlo odstrániť podporu 256-bit FP výpočtov a nahradili ich 128-bit podporou. Toto rozhodnutie je pravdepodobne z dôvodu zvýšenej produkcie tepla čipu pri výpočtoch cez AVX256 inštrukcie (tie čip pre Xbox Series X podporuje). Analýza taktiež naznačuje starý dizajn renderovacej časti čipu. Čip má 40 výpočtových jednotiek, no podľa informácií Cernyho z marca minulého roka je jedna z nich prerobená za účelom podpory Tempest Audio a ďalšie sú deaktivované kvôli vyššej efektivite výroby (ak sa vyrobí čip s defektom určitých výpočtových jednotiek, tak Sony ho môže aj napriek tomu použiť).
4. The WGPs are arranged as on RDNA1 GPUs with two sub-arrays.
— Locuza (@Locuza_) February 14, 2021
Same goes for the Xbox Series.
Navi21/22/23, Van Gogh and Rembrandt only have one sub-array for all WGPs.
5. Higher res needed for a closer FPU look, GPU frontend analysis and details like the Tempest Audio engine.
Spolu s ďalšími dizajnovými zmenami to vyzerá, že Sony a AMD vytvorili čip, ktorý na jednej strane nie je plnohodnotný RDNA 2 čip, ale skôr ide o hybrid medzi RDNA 1 a RDNA 2. Podľa dostupných informácií totiž PS5 SoV nepodporuje hardvérový Variable Rate Shading a otázna je aj podpora technológie Mesh Shaders.
Takže ako sme hovorili na začiatku. Ak do takýchto analýz „nie ste“ tak vás to nemusí zaujímať. Konzola fungovať bude a poslúži vám veľmi dobre.