Vďaka Jedi Fallen Order.
Toto bude asi správa pri ktorej žiadny fanúšik RPG série Dragon Age nepovie „škoda…“ Redaktor Bloomberg Jason Schreier totiž vďaka svojim veľmi dobrým kontaktom v hernom priemysle prezradil, že vo vývoji novej Dragon Age hry nastali veľké zmeny s obrovským dopadom na výslednú hru.
EA totiž umožnilo štúdio BioWare odstrániť z tejto hry všetky multiplayerové komponenty (ktoré tam mali byť) a taktiež umožnilo hre opustiť plány na „live-service“ prvky v hre. Hra bola podľa zdrojov z vnútra štúdia dizajnovaná s veľkým dôrazom na multiplayer, no to je už minulosťou a dôvodov, prečo sa Electronic Arts rozhodlo pre tento krok je hneď niekoľko.
V prvom rade EA pocítilo, čo znamená byť neúspešný na poli multiplayerových hier. Battlefield V a Anthem boli komerčným neúspechom a vydavateľ tak pochopil, že implementovať multiplayer všade (aj tam, kde sa to nehodí) môže byť na škodu kvality výsledného produktu. EA je taktiež nadšené z úspechu Star Wars: Jedi Fallen Order, ktorý predal viac ako 10 miliónov kópií počas prvých štyroch mesiacov. Vydavateľ to berie ako dôkaz toho, že singleplayer hry môžu byť stále lukratívne a pre BioWare by možno bolo lepšie, keby sa vrátili k svojim koreňom.
Nový Dragon Age začal svoj vývoj v roku 2015, no o dva roky neskôr EA a BioWare reštartovali vývoj tejto hry s väčším zameraním na dlhodobú monetizáciu. Táto zmena viedla k odchodu šéfa vývoja Mika Laidlawa a zamestnanci BioWare začali hru prezývať ako „Anthem s drakmi.“ Manažment BioWare však tvrdo bojoval, aby sa hra vrátila späť k do módu hry pre jedného hráča a zdá sa, že vedenie EA konečne pochopilo, že na príbehových hrách pre jedného hráča nie je absolútne nič zlé.
Paradoxne to vyzerá, že EA sa v niektorých príkladoch odkláňa od Live Service hier, čo možno dokazuje aj zrušenie plánovaného prepracovania Anthem s označením Anthem Next.

Prečítajte si tiež