Nad Playstation 5 panuje otáznik.
4 mesiace po prvotnom ohlásení technológie FidelityFX Super Resolution, ktorá má byť odpoveďou AMD na revolučnú technológiu DLSS 2.0 od spoločnosti Nvidia sa AMD konečne rozhovorilo. Teda nie priamo, ale prostredníctvom zakladateľa Linus Tech Group, Linusa Sebastiana, ktorý v najnovšom videu prezradil, čo sa o FXSS (neoficiálna skratka technológie) dozvedel od AMD.
Podľa jeho vyjadrení sa AMD rozhodlo neunáhliť príchod tejto technológie na trh a preto sa jej vydania dočkáme v čase „keď bude pripravená.“ Na druhej strane však AMD chce, aby bola táto technológia cross-platformová a teda aby bola dostupná nie len na všetkých ich grafických kartách, ale dokonca aj na konzolách.
AMD sa chce vyhnúť tomu, čo zažila Nvidia pri spustení technológie DLSS, ktorá vo svojej verzii 1.0 mala od ideálu veľmi ďaleko, čo Nvidia napravila až príchodom verzie 2.0.
Implementácia tejto funkcie je podľa AMD založená na DirectML API, ktorý je súčasťou Windows Machine Learning Library. Táto knižnica môže byť používaná aj na iné úkony ako „Superrozlíšenie“ a hlavne sa veľmi ľahko portuje na Xbox Series X/S konzoly vrámci DirectX 12 Ultimate API. Zatiaľ však nevieme či a v akej podobe bude možné rozbehnúť FXSS na konzolách Playstation 5, nakoľko nie je jasné, či Sony vo svojich čipoch ponechalo jednotky na machine learning výpočty.
Do doby, kedy sa dočkáme oficiálneho vydania FXSS si budú musieť hráči s AMD kartami vystačiť s technológiou Radeon Boost, kde sa však výkonnostná výhoda získava na úkor rozlíšenia. FXSS by však mal, podobne ako DLSS 2.0, poskytnúť rovnakú kvalitu ako pri natívnom rozlíšení a to vďaka machine learning výpočtom.

Prečítajte si tiež