Obrana, nie útok.
Aj napriek tomu, že Microsoft vo väčšine času zaostáva za konzolou Playstation z hľadiska predajov svojich Xbox konzol, tak Microsoftu sa podarilo ostať v konzolovom hernom priemysle, čo je niečo, čo sa nepodarilo každému. Nedávno Microsoft vypustil dvojicu nových konzol a vo veľkom sa sústreďuje na cloud hranie, predplatné Xbox Game Pass a masívny nárast počtu first-party štúdií, čo by im malo priniesť úspech do budúcnosti.
Prečítajte si tiež
Bethesda je už oficiálne súčasťou Xboxu!
Prečo však vlastne Microsoft vstúpil do ringu s konzolou Playstation? V čase, keď sa tak udialo, Sony vydalo Playstation 2 a vyzeralo to, že Sony je doslova nedotknuteľné. Podľa Phila Spencera, súčasného šéfa Xbox divízie Microsoft nevstúpil do konzolového biznisu s cieľom zaútočiť na pozície Sony, ale skôr kvôli obrane svojho teritória.
Spencer to prezradil v dokumente Playing With Power: The Nintendo Story, ktorý je dostupný v USA v službe Crackle.
„Tak ako s mnohými vecami v histórii Microsoftu si nie som istý, či sme chceli ísť „do boja“ alebo sme chceli jednoducho obraňovať. Domov Windowsu bol dôležitý a PC bolo kritickou zložkou pre rast Microsoftu a chceli sme si byť istí, že pri raste videoherných konzol môžeme ukázať, čo dokážeme v Microsofte s Windowsom doma a herné konzoly boli práve tou príležitosťou.“
Prvá Xbox konzola síce netrhala predajné rekordy, no priniesla Xbox Live, čo bol prelomový moment pre online hranie na konzolách: „Z reakcií na Xbox Live sme boli nadšení, no zároveň sme to akosi očakávali a som na túto službu v histórii Xboxu hrdý – zameranie na online hranie a inovácie, ktoré tím priniesol do tejto konzoly v obývačke pomohlo, aby sa z toho stala norma a niečo očakávané.“
Prečítajte si tiež