Skrátenie nahrávacích obrazoviek je doslova úžasné.
Hra Marvel’s Avengers sa dočkala next-gen patchu spolu s postavou Hawkeye a aj keď ani to neprinútilo drvivú väčšinu hráčov vrátiť sa k hraniu, tak aspoň to dalo dôvod, aby sa k hre vrátila redakcia Digital Foundry, ktorá pripravila tradičné porovnanie medzi konzolami Xbox Series X/S a Playstation 5.
Prečítajte si tiež
Hawkeye Avengerov nezachránil, no tvorcovia vylučujú prechod na free-to-play
A zdá sa, že vývojári si s next-gen patchom dali naozaj záležať. Všetky tri konzoly ponúkajú dvojicu módov: Quality Mode, ktorý cieli na 4K rozlíšenie a 30FPS (na Xbox Series S je to 1440p a 30FPS) a Performance Mode, ktorý cieli na dynamické 4K rozlíšenie a 60FPS (1080p a 60FPS na Xbox Series S)
Asi najdrastickejšou zmenou, ktorú spozorujete okamžite je dĺžka nahrávacích obrazoviek, ktorá bola z vyše minúty okresaná na 4 sekundy na Playstation 5 a 6 sekúnd na Xbox Series X/S konzolách.
V Quality Mode sa obom konzolám darí držať sa natívneho 4K rozlíšenia a 30FPS, no obe konzoly občas padnú v rozlíšení nižšie, pričom Xbox Series X sa darí držať vyššie rozlíšenie častejšie. Xbox Series S zas veľmi statočne drží 1440p s občasnými pádmi na 1368p.
V Performance Mode používa Playstation 5 4K Checkerboard rozlíšenie, ktoré padá k 1800p. Kvôli rekonštrukčnej technike a nižšej kvalite DoF a Motion Bluru sa však občas hra javí rozmazane. Checkerboard rendering je navyše aplikovaný aj na HUD a nepríjemne ho rozmazáva.
Xbox Series X nepoužíva Checkerboard rozlíšenie a aj keď aj táto verzia padá k nižším, ako je natívne 4K rozlíšenie, tak hra na tejto konzole vyzerá čistejšie.
Xbox Series S používa 1080p rozlíšenie, no často padá a to až k 720p.
Všetky tri verzie si vo väčšine prípadov dokážu udržať 60FPS s malými výnimkami a pády sú častejšie na Xbox Series X.
Xbox Series S nepoužíva 4K textúry a vylepšený Anisotropic Filtering v Quality móde, ako Xbox Series X a PS5.
Zdá sa teda, že ak ste vlastníkom tejto hry a máte novú konzolu, tak možno by nebolo na škodu si ju znovu zahrať.