Platí známe pravidlo.
Epic Games Store vtrhol do prostredia digitálnej distribúcie hier na PC v decembri 2018 a bolo to doslova vo veľkom štýle. Epic sa totiž rozhodol, že najefektívnejším spôsobom, ako sa na trhu presadiť je investovať do časových exkluzivít a efektívne tak donútiť hráčov, aby si tento klient nainštalovali. Začalo to hrami ako Metro Exodus či Control a pokračuje to do dnešného dňa.
Zdá sa však, že táto stratégia funguje. Epic Games Store sa za necelé tri roky udomácnil v počítačoch desiatok miliónov hráčov a spoločnosť tak určite má na čom stavať.
Čo však už od radosti určite neskáče je bankový účet spoločnosti. Takéto časové exkluzivity totiž niečo stoja a do tajov financií Epic Games Store nás zatiahol súdny spor Epicu so spoločnosťou Apple, vďaka ktorej musel Epic poskytnúť údaje týkajúce sa fungovania ich obchodu. Tento dokument má vyše 300 strán a môžete si ho prečítať na tomto odkaze.
V tomto dokumente Epic priznáva, že Epic Games Store je na míle vzdialený tomu, aby generoval profit. Epic sa však spolieha na to, že príjmy z Fortnite a ďalšie príjmy (za licencovanie Unreal Enginu) dokážu generovať dostatočný profit na to, aby vykryli straty Epic Games Store.
Podľa dokumentu Epic vygeneroval v roku 2019 stratu pri prevádzke Epic Games Store vo výške 181 miliónov dolárov a v roku 2020 sa očakávala strata vo výške 273 miliónov dolárov. Za rok 2021 sa zas očakáva strata vo výške 139 miliónov dolárov. Navyše, Epic Games očakáva, že ich digitálny obchod začne generovať zisky až v roku 2027.
V dokumente sa Epic taktiež priznáva, že ich boj proti monopolom digitálnych obchodov je cielený a je zastrešený pod názvom „Project Liberty.“ Tento projekt zamestnáva 100-200 zamestnancov a jeho hlavnou úlohou bolo zatiahnuť Apple a Google do protimonopolných sporov. Zaujímavé však napríklad je, že Epic v tomto svojom projekte vynechal útok na Samsung, pretože s touto spoločnosťou uzatvoril Epic vedľajšiu dohodu.
Epic taktiež prezradil, že ich nedávne herné podujatie s príchodom Galactusa zo sveta Marvel prinieslo 15 miliónov hráčov, zatiaľ čo koncert Travisa Scotta prilákal 12,3 milióna hráčov.
Takže Epic sa očividne riadi známym pravidlom „You have to spend money to make money“ (Musíš najprv minúť peniaze na to, aby si zarábal).