Problém je však inde.
Švédske štúdio Experiment 101 včera zverejnilo dvojicu videí v ktorom nám ukázalo, ako bude ich chystaná hra Biomutant fungovať na konzolách novej generácie – Xbox Series X a PlayStation 5. A hneď na to, sa začali sťažnosti hráčov, ktorí vlastnia novú konzolu od Sony.
Totižto, vývojári odhalili, že zatiaľ čo na Xbox Series X bude hra fungovať v dynamickom 4K rozlíšení a 60FPS, tak na PlayStation 5 to bude „iba“ 1080p rozlíšenie a 60FPS. A tak sa začalo klasické vyplakávanie, ktoré zahŕňalo okrem iného obvinenia z toho, že Microsoft štúdiu zaplatil, aby bola Series X verzia lepšia ako PlayStation 5 verzia.
Na celú situáciu však existuje jedno jednoduché vysvetlenie. Biomutant na PlayStation 5 a Xbox Series X/S totiž nie je natívnou next-gen hrou, ale spätne kompatibilnou hrou. A limitácia spätnej kompatibility u PlayStation 5 je oveľa vyššia ako u konkurencie. Spätne kompatibilné hry totiž na PlayStation 5 môžu fungovať iba v takom rozlíšení v akom funguje PlayStation 4 Pro verzia. A nakoľko tá funguje v 1080p, tak v rovnakom rozlíšení funguje aj PlayStation 5 verzia. Xbox Series konzoly majú oveľa flexibilnejšiu spätnú kompatibilitu a to umožňuje aj zvýšiť rozlíšenie. Technicky tak nejde o problém vývojárov, ale obmedzení, ktoré ponúka konzola.
Ak vás to však odradilo, tak vývojári prisľúbili, že v budúcnosti plánujú vydať aj optimalizovanú next-gen verziu, kde bude pravdepodobne rozlíšenie vyššie. Kedy to však bude, to nám neprezradili.
Biomutant vychádza 25. mája na PC, Xbox a PlayStation konzoly.