- Ide o úplne prvú IP spoločnosti po dlhých rokoch.
- Hra bude zameraná na prieskum, boj a role-playing povolania.
- Pohybovať sa po svete budeme vo vnútri veľkého stroja.
Najnovšia IP od Atlusu, ktorý je známy predovšetkým kvôli sérii Shin Megami Tensei, respektíve jej podpsérie Persona, je Metaphor: ReFantazio. Za týmto zvláštnym názvom sa skrýva hra podobná Persona, len je bez Person a celkovo so silným steampunkovým nádychom.
Hra bola najnovšie priblížená do detailov, ktoré si zhrnieme. Avšak na začiatku hneď prezradíme, že Metaphor: ReFantazio vyjde 11. októbra na PC, PS4, PS5 a Xbos Series.
Hlavnou premisou hry bude rýchlosť. Tvorcovia oproti predchádzajúcim titulom urobili pár zmien, aby docielili čo najlepší pacing hry bez nejakých zádrhelov. A to bude dôležité, pretože motívom hry bude nadväzovať vzťahy s miestnymi kmeňmi s cieľom získať podporu pre trón. Tento námet zaručí to, že sa budeme pohybovať po obrovskom svete plným rozmanitých kultúr a problémov. Hra samotná avšak open worldom nebude.
Cestovať naprieč svetom budeme vo vnútri veľkého stroja, ktorý bude slúžiť ako naša základňa. Cestovanie bude automatické po zadaní príkazu, kam sa chcete dostať. Avšak bude prebiehať v reálnom čase, čiže počas cestovania budeme stále vo vnútri, avšak budeme môcť vyjsť aj von a kochať sa meniacim sa prostredím.
Súboje budú dvojakého typu – akčné i ťahové s poriadnou strategickou vložkou. Svižnou akciou v reálnom čase budeme môcť zničiť slabých nepriateľov, ktorých ničenie v ťahovom móde by bolo zdlhavé a zbytočne naťahované. Avšak práve klasický ťahový mód sa bude hodiť vhod pri veľkých výzvach ako sú high level nepriatelia či bossovia.
Pravé RPG s povolaniami
Ako to už u mnohých iných hrách štúdia býva, aj v Metaphor: ReFantazio bude mať veľkú úlohu časový limit. Ten sa bude týkať cestovania, plnenia úloh a podobne. Je to treba chápať v zmysle, že určitá činnosť zaberie určitý čas. Napríklad návšteva jedného z mnohých dungeonov, ktoré budú v hre. Nakoľko sú hry Shin Megami Tensei známe výbornými dungeonmi, v Metaphor cítime taktiež veľký potenciál.
Na rozdiel od väčšiny JRPG budú v tejto prítomné classy, tu nazvané Archetypy. Povolania si budeme môcť meniť a využívať skilly podľa ľubovôle. Hneď na začiatku hry sa dostaneme k povolaniam Seeker, Mág a Zlodej.
Hľadaním podpory u kmeňov si budeme zároveň upevňovať priateľstvá s mnohými postavami, ktoré stretneme. Ak budú priateľstvá dosť silné, postavy sa k nám budú môcť pridať. Tvorcovia ale uvádzajú, že romantické zväzky či randenie tu na rozdiel od série Persona nebudú prítomné.