Bez korporátneho zásahu.
Microsoft v posledných rokoch masívne investoval do svojho first-party portfólia a po troch rokoch nákupov sa počet interných štúdií zmenil zo 6 na 23, ktoré sú rozdelené medzi Xbox Game Studios a Bethesdu. Lenže počet štúdií nie je to jediné, čo Microsoft zmenil. Podľa šéfa Xbox Game Studios Matta Bootyho sa zmenil aj prístup manažmentu k týmto štúdiám.
Microsoft totiž v minulosti narábal so svojimi štúdiami viac ako neopatrne a výsledkom toho bol odchod Bungie, zatvorenie Lionhead Studios či zrušenie Scalebound. V rozhovore pre Le Figaro však Booty tvrdí, že štúdiám chcú poskytovať dostatok času a hlavne kreatívnu slobodu:
„Taktiež potrebuje investovať do tímov, dať im možnosť mať ambície a dať im kreatívnu slobodu. Nechceme ich nútiť, aby vytvárali určité typy hier. To je ako keby som sa vás spýtal: „Aká je perfektná skladba pre Spotify?“ Nechceme, aby štúdiá menili svoj kreatívny proces tým, že sa ich budeme pýtať, ako spraviť vhodnú hru pre predplatenú službu. Dobrá hra je totiž dobrá hra.“
„Pre nás je malá naratívna hra vytvorená 40 ľuďmi rovnako dôležitá ako nový diel Halo – všetko to totiž diverzifikuje katalóg Game Passu. Táto skupina štúdií má umožnené, aby si zachovali svoju osobnosť. Neplánujeme meniť veci a nútiť ich do projektov.“
Booty zároveň v rozhovore priznal, že COVID mal obrovský dopad na rýchlosť produkcie interných štúdií Xboxu, no primárne u štúdií, ktoré pracujú na nových herných značkách. Pri pokračovaniach to bolo o čosi jednoduchšie.
A čo sa týka ďalších akvizícií? Booty odpovedal diplomaticky, že momentálne nemôže nič bližšie prezradiť.