Peňazí nie je nikdy dosť.
Odkedy sme sa presunuli k „live service“ hrám, tak vydavatelia postupne skúšajú, čo všetko im môže prejsť z hľadiska nacenenia jednotlivých in-game predmetov. A zatiaľ čo v roku 2006 sme sa rozčuľovali, ako si môže Bethesda dovoliť účtovať 2,50$ za „Horse Armor“ v hre Oblivion, tak dnes by sme za takú cenu kozmetických predmetov boli vďační.
A kritike sa nevyhýba ani Apex Legends a to aj napriek tomu, že ide o free-to-play hru. V poslednej Reddit AMA hráči kritizovali fakt, že legendárne skiny stoja 1800 Apex Coins, čo je 18€. Hráči sa taktiež pýtali, či s pribúdajúcim počtom hráčov Respawn neuvažoval o znížení cien kozmetických predmetov.
Ryan Rigney zo štúdia Respawn odpovedal, že „naceňovanie je komplikované a ide o aspekt, nad ktorým neustále rozmýšľajú.“ Zároveň však dodal, že vytáranie kozmetického obsahu je „viac nákladné, ako si fanúšikovia uvedomujú“ a ich ceny majú odzrkadľovať snahu o zdravý biznis model free-to-play hry, „ktorá tu bude ešte veľmi dlho.“
„Aj keď si hráči myslia, že môžeme vydávať kozmetický obsah jednoducho, pretože naša konkurencia to robí, tak náš tím je oveľa menší a vytvorenie skinov nám trvá dlhšie. To je časť rovnice, ktorá hráčom uniká – to, že ľudia pracujúci na skinoch nemôžu pracovať 24/7. Je to nákladnejšie, ako si ľudia myslia z hľadiska počtu ľudí a aj hodín, koľko príprava tohto obsahu trvá od počiatočného nápadu, cez vytvorenie, QA a vydanie.“
„Je toho veľa čo chcú hráči po Apex svete a aj my im chceme dať veľa, no to nemôžeme to dodať pokiaľ nemáme zdravý biznis. Nové módy, mapy a možnosti to všetko niečo stojí, keď sa hru snažíme podporovať.“