Rast…
Korporátny dokument spoločnosti Sony prezradil hneď niekoľko kľúčových údajov, ktoré sa týkajú biznisu PlayStation konzol.
Sony v ňom napríklad potvrdilo predchádzajúce dáta o predaji 7,8 miliónoch konzol do konca decembra 2020 a taktiež potvrdilo cieľ predať viac ako 14,8 milióna konzol v druhom roku na trhu (14,8 milióna predaných konzol je číslo, ktoré dosiahla konzola PlayStation 4 v druhom roku po vydaní.)
Jim Ryan taktiež potvrdil, že PlayStation 5 má v rovnakom čase po vydaní viac aktívnych mesačných užívateľov ako PlayStation 4 a hráči taktiež odohrávajú v priemere viac hodín. A samozrejme, zlepšila sa aj monetizácia, ktorá už nie je tak závislá na predaji hardvéru a tržby sa presunuli do predplatného, predaja hier a DLC obsahu.
Ryan potvrdil, že PlayStation Plus má 47,6 milióna predplatiteľov, pričom dôvodmi, prečo si hráči platia predplatné je prístup k online hraniu (40%) a mesačne ponúkané hry zdarma (30%). Sony sa taktiež pochválilo veľkou spokojnosťou PlayStation hráčov s PS Plus službou (až 75% užívateľov jej udelilo hodnotenie 8-10/10).
Jednou z oblastí rastu pre PlayStation je predplatená služba PlayStation Now, ktorej sa po znížení ceny v októbri 2019 celkom darí. Služba totiž zvýšila počet predplatiteľov na 3,2 milióna, čo je nárast o 1,4 milióna oproti roku 2019. Iba pre porovnanie, konkurenčná služba Xbox Game Pass hlásila 23 miliónov predplatiteľov v apríli.
Pri Cloud dokumente je taktiež zaujímavé, že Sony uviedlo kvalitný obsah ako jeden zo základných pilierov služby, pričom tam môžeme vidieť logá hier Horizon: Forbidden West a Spider-Man: Miles Morales. Chystá teda Sony pridanie týchto hier do PlayStation Now?
Kľúčové oblasti pre rast do budúcnosti vidí Sony vo vydaní konzoly v Číne, možnosti predávania konzol priamo zákazníkom, expanziu first-party portfólia, cloud stratégii, VR a prístupe „presahujúcom konzoly.“
Kľúčom pre Sony je aj VR, no z dokumentov sme sa nedozvedeli žiadne nové detaily o novej generácii VR systému Sony.