Masívny nárast výkonu už aj na AMD kartách.
Spoločnosť AMD prostredníctvom nových ovládačov konečne sprístupnila pre hráčov svoju technológiu upscalingu s názvom FidelityFX Super Resolution a aj rôzne hardvérové redakcie tak mali konečne možnosť pozrieť sa na to, čo AMD pripravilo a hlavne, ako Super Resolution obstojí v porovnaní s technológiou DLSS od Nvidie.
V prvom rade je dôležité povedať, že Super Resolution funguje úplne inak ako DLSS. DLSS totiž na upscaling používa algoritmy machine learningu, ktorý analyzuje predchádzajúce frejmy a checkerboard rendering (ten rozdelí obraz na 2×2 pole a renderuje iba polovicu pixelov a následne ich spája pre výsledne rozlíšenie). Super Resolution podľa popisu AMD „analyzuje zdrojový obraz na ktorom detekuje okraje a následne ich rekonštruuje s vyššími detailmi vo vyššom rozlíšení. Následne toto zostrenie obrazu vylepšuje kvalitu obrazu tým, že zlepšuje kvalitu pixelu.“
AMD tento proces nazýva „spatial upscaling algorithm.“ A práve tu prichádza prvý problém. Redakcia Digital Foundry totiž po teste na hre Godfall skonštatovala, že FSR je na tom najhoršie pri zobrazovaní predmetov, ktoré nemajú jasne definované okraje (pramene vlasov), čo narušuje výsledný dojem z obrazu.
FSR ponúka štyri módy nastavenia:
- Ultra Quality pri 4K znižuje interné rozlíšenie hry na 2954×1662 (natívne rozlíšenie je 3840 x 2160), čo je scale factor 1,3x
- Quality pri 4K znižuje interné rozlíšenie hry na 2560×1440, čo je scale factor 1,5x
- Balanced pri 4K znižuje interné rozlíšenie hry na 2259×1270, čo je scale factor 1,7x
- Performance pri 4K znižuje interné rozlíšenie hry na 1920×1080, čo je scale factor 2,0x
Redakcia Digital Foundry síce ocenila výkonnostný prínos technológie FSR, no na druhej strane odporúča výhradne Ultra Quality nastavenie, nakoľko pri nižších je už kompromis v kvalite obrazu príliš vysoký.
Pri Performance móde napríklad môžete na grafickej karte RX 6900XT pri 4K Max Quality/Raytracing nastavení získať až 2,4x násobok výkonu oproti natívnemu 4K rozlíšeniu.
Výhodou FSR je však fakt, že technológia je open source, čiže môže fungovať aj na konkurenčných grafických kartách a aj na konzolách. Navyše, šéf Luminous Studio Productions, ktoré vyvíja RPG hru Forspoken prezradil, že implementácia FSR je veľmi jednoduchá a jej zapracovanie do hry trvalo iba jeden deň.
FSR pri vydaní podporujú hry 22 Racing Series, Anno 1800, Evil Genius 2, Godfall, Kingshunt a Terminator Resistance. Technológia však bude dostupná napríklad v hrách ako Dota 2, Far Cry 6 či Resident Evil Village.
Uvidíme teda, aká bude podpora tejto technológie a hlavne to, ako ju bude spoločnosť AMD vylepšovať. Veď aj prvá generácia DLSS za veľa nestála, no Nvidia priniesla DLSS 2.0, ktorá ohúrila hráčsku verejnosť.