Reakcia po kritike.
Forza Horizon 5 okamžite po svojom ohlásení na E3 2021 vystrelila do zoznamu najočakávanejších hier roka a po masívnom úspechu štvorky sa ani nečudujeme. Je zrejmé, že hra bude stavať na tom, čo priniesol výlet do Británie, no popritom vývojári priniesli mnohé vylepšenia.
A jedno z nich nám predstavili počas posledného Let’s Go! Streamu a týka sa audio zložky, konkrétne zvuku motorov. To bola jedna z oblastí, ktorá bola zo strany dlhoročných fanúšikov kritizovaná a je skvelé, že štúdio ich nárek počulo.
Výsledkom toho sú masívne zlepšenia
- Vývojári nahrali 320 nových zvukov áut, ktoré doplnia stovky už existujúcich.
- Tzv. granular synthesis technika pri aplikovaní zvuku na autá bude dostupná vo všetkých autách a nie v 10-15%, ako tomu bolo vo štvorke.
- Audio zložka áut bude fungovať v 90FPS počas celej doby hrania hry.
- Nový modulárny systém vie inteligentne zistiť typ motora a vytiahnuť ho zo zvukovej knižnice čím každé auto získa jedinečný zvuk a to vrátane upgradov ako turbochargers, supercharges, zvuky pri preradzovaní a pri upgrade motorov.
- Vylepšené boli aj zvuky pneumatík.
- Svet ponúkne ray-traced audio, ktorý bude analyzovať odrazy zvuku od prostredia a následne aplikuje potrebné úpravy, aby hra znela realisticky.
- Zvuk motorov budeme môcť počuť priamo pri úprave auta.
- Ak si zložíte strechu na aute, tak zvuk auta sa automaticky upraví.
- Vďaka novému kompresnému formátu bude zvuk ešte vo vyššej kvalite, no na to budete potrebovať Xbox Series X/S konzoly, pretože na Xbox One sa tento formát nedá použiť.
- Vývojári kompletne opustili tzv. dyno metódu, pri ktorej sa zvuk auta zaznamenáva priamo v štúdiu a to kvôli zastaranosti tejto metódy. Zvuk sa zaznamenával v exteriéri vďaka čomu získal na komplexnosti.
- Hra ponúkne najväčší počet áut pri vydaní v sérii a tieto autá budú mať vylepšenú fyziku aj po audio stránke a vylepšené budú aj možnosti úprav áut.
Forza Horizon 5 vychádza 9. novembra na PC a Xbox konzoly.
Zdroj: Youtube