Ako vznikal gamepad k PlayStation 5?
S príchodom novej konzoly spoločnosť Sony priniesla gamepad pod úplne novým názvom. Legendárny názov DualShock vystriedal názov DualSense a pre túto zmenu bol veľmi dobrý dôvod. Nový gamepad totiž disponuje funkciami ako Haptic Feedback a Adaptive Triggers, ktoré majú posúvať pohltenie hrou na novú úroveň.
A podľa šéfa vývoja produktov Tošiho Aokiho boli tieto funkcie v DualSense ovládači plánované od začiatku jeho vývoja. Podľa neho ich pri Haptic Feedback inšpirovali smartfóny a tak sa Sony rozhodlo „vytvoriť vlastné experimenty a zistiť spôsoby, ako túto technológiu preniesť do hrania hier.“
Prvým prototypom bolo monštrum pozostávajúce zo senzora pohybu, kovovej guličky a plastovej guličky, ktoré sa pohybovali v boxe a tento systém podľa Aokiho fungoval „veľmi dobre.“ Ďalším prototypom bol DualShock 4 ovládač so zabudovanou technológiou Haptic Feedback z ktorého sa Sony po otestovaní novej funkcie posunulo do tvorby nového ovládača.
Samozrejme, do procesu vývoja boli zahrnuté aj first-party štúdiá Sony. Podľa Aokiho „každý, kto tento prototyp zažil chcel, aby tieto funkcie boli zahrnuté do ďalšieho ovládača.“
Čo sa týka funkcia Adaptive Triggers tak táto funkcia pramenila z toho, že Sony chcelo aby mali triggery „pocit dotyku.“ Prvý prototyp bol testovaný za pomoci pohybových ovládačov k PlayStation VR a Sony bolo výsledkami ohromené: „Bolo to skvelé, pretože ste cítili stlačenie spúšte na zbrani v momente, keď ste stlačili tlačidlo.“
Výsledkom je ovládač DualSense. Jeho funkcie si vývojári obľúbili natoľko, že ich začali pridávať aj do PC verzií svojich hier a aj šéf Xboxu Phil Spencer naznačil, že sa v týchto funkciách možno budú pri tvorbe nového Xbox gamepadu inšpirovať aj v Microsofte.
Prečítajte si tiež