Stačí trochu viac práce.
Už od predstavenia hry Ratchet & Clank: Rift Apart sa nám štúdio Insomniac Games snaží povedať, že táto hra, vďaka svojmu dôrazu na prechod dimenziami, vyžaduje na svoje fungovanie extrémne rýchly SSD disk a preto je prakticky nemožné, aby hra fungovala na starej generácii konzol.
Vôbec nepochybujeme o tom, že časť z tohto tvrdenia je založená na marketingu hry, ktorý má ponúkať zážitok, ktorý nie je možné vytvoriť na starých a pomalých 5400ot. mechanických pevných diskoch a taktiež je zjavné, že to vytvára akýsi mýtus ohľadom rýchlosti SSD disku v PlayStation 5.
Je to však skutočne tak? Naozaj by Ratchet & Clank: Rift Apart nemohol byť vytvorený pre konzolu PlayStation 4? Odpovede na tieto otázky sa nám pokúsil dať programátor a zakladateľ štúdia Traveller’s Tales (LEGO hry) Jon Burton vo svojom novom videu.
A jeho prekvapujúcim zistením je, že s trochou snahy by sa hra bez problémov dala preportovať aj na konzoly s pomalým mechanickým pevným diskom. Vo videu vysvetlil napríklad to, prečo je koncept tzv. Pocket Dimensions v hre možné zrealizovať aj na konzolách starej generácie a ako sa dá na starých konzolách vytvoriť sekcia, kedy sa Ratchet a Clank v on-rail sekcii v ktorej sa rýchlo menia herné prostredia.
Podľa neho je teda technicky možné takúto hru vydať aj na starých konzolách. Následne je to už iba otázka ochoty štúdia optimalizovať hru pre 8 rokov starý hardvér.
Prečítajte si tiež