Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube X (Twitter)
    Gamesite.sk
    Facebook Instagram YouTube Threads
    • HERNÉ NOVINKY
      • PC
      • PlayStation
      • Xbox
      • Nintendo
      • Mobil
      • Hardvér
    • TECHNOLÓGIE
    • RECENZIE
      • Herné recenzie
      • Hardvérové recenzie
    • HRY
      • Adventúrne
      • Akčné
      • Bojové
      • Fantasy
      • Historické
      • Hororové
      • Open world
      • Pretekárske
      • Role-playing (RPG)
      • Sandbox
      • Športové
      • Stealth
      • Strategické
      • Strieľačky
      • Survival
      • Vojnové
    • PODCAST
    • KOMENTÁRE
    • TEMATICKÉ ČLÁNKY
    • OSTATNÉ
      • Generation Magazín
      • TV a multimédiá
      • PR článok
      • GAMESITE NEWS
    Gamesite.sk
    Domovská stránka » PREVIEW: King’s Bounty II – Kombinácia klasickej ťahovej stratégie a fantasy RPG z pohľadu tretej osoby vyzerá prekvapivo sľubne
    Preview Recenzie 4 Minúty čítania

    PREVIEW: King’s Bounty II – Kombinácia klasickej ťahovej stratégie a fantasy RPG z pohľadu tretej osoby vyzerá prekvapivo sľubne

    Juraj VlhaJuraj Vlha12.08.2021
    Zobraziť galériu (12)
    Zdieľať
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email Reddit

    Séria Heroes of Might and Magic určite nie je žiadnemu fanúšikovi ťahových stratégii neznáma. Avšak, málokto vie, že jej spirituálnym predchodcom je hra King’s Bounty z roku 1990. V roku 2008 sa 1C Company podarilo túto značku oživiť prostredníctvom úspešného dielu King’s Bounty: The Legend a niekoľkých datadiskov. Až deväť rokov sme museli čakať na príchod pokračovania, ktoré toho ponúka viac, než na čo sme v tomto žánri zvyknutí.

    Desaťhodinová preview verzia druhého dielu King’s Bounty mi umožnila vyskúšať ho za tri hrateľné postavy vo svete Antara. Bojovník, mág a paladin sú klasiky žánru, aj keď sa nájde pár prekvapení. Každá postava má svoj strom schopností a množstvo situácií vedia riešiť odlišnými spôsobmi. Zatiaľ čo paladin môže konflikt vyriešiť mierovou cestou, bojovníkovi nezostáva nič iné, než sa priamo vrhnúť na nepriateľov. Mimochodom, vedľajších questov bolo v preview verzii poriadne veľa, takže núdza o málo herného obsahu nás pravdepodobne nečaká.

    Zobraziť galériu

    Nostria, jeden z kontinentov Antary je uvrhnutý do konfliktu, a to ako vnútorného, tak aj vonkajšieho. Keďže nestačí, že si po krku idú samotní obyvatelia, do sveta sa dostali tajomné príšery. Ponorenie do príbehu je priame, ba priam až príliš klišé. Ocitáte sa vo väzení, kde čakáte na svoj trest za niečo, čo ste neurobili. Následne sa dozviete, že práve vy musíte byť poslíčkom pre princa a tým pádom sa vydať na dobrodružnú cestu. V tomto smere naozaj chýba akákoľvek originalita a ide o bežné zasadenie do herného sveta. Čo však poteší, všetky postavy sú nadabované a aj sa snažia o verné podanie svojich úloh.

    Zobraziť galériu

    Pokiaľ ste hrali niektorý z predchádzajúcich dielov, verím, že by ste pri spustení hry zostali v miernom šoku ako ja. Namiesto izometrického pohľadu na mnou ovládaného hrdinu a herný svet som sa ocitol v klasickom RPG z pohľadu tretej osoby. Na jednu stranu som z toho sklamaný, pretože hry ako Heroes of Might and Magic sú mojou srdcovkou a tešil som sa na nostalgický návrat do detských čias. Na druhú stranu ide o prirodzenú evolúciu, ktorá je navyše zapracovaná celkom dobre. Väčšinu času som strávil hraním klasického fantasy RPG. Veľa skúmania herného sveta, komunikovania s rôznymi postavami, cestovania na koni a obchodovania. Avšak, v prípade súboja sa hra prepne do taktického ťahového režimu, aký je nám už zo žánru známy. Bojová plocha sa rozdelí na šesťuholníkové polia, no tentokrát sú niektoré políčka vyvýšené alebo zablokované, takže každý súboj ponúka rôzne taktické možnosti. Schopností, ktoré môžete počas vášho ťahu využiť, je dostatok a hlavne kúzla pôsobia efektne. Potešila ma aj rozmanitosť prostredí, v ktorých sa súboje odohrávali.

    Zobraziť galériu

    Svojich bojovníkov najímate u obchodníkov a aj keď na začiatku sú to klasickí rytieri s mečmi a lukmi, časom prišlo aj na zvieratá a dokonca aj nemŕtvych. Kombinovaním však znižujete ich morálku, takže cieľom je používať jednotky len z jednej frakcie. Ich počet, samozrejme, nie je neobmedzený a v prípade ak z niektorej jednotky stratíte plný počet, prichádzate o ňu nadobro. Vzhľadom na ich ceny to nie je výsledok súboja, ktorý by vás potešil. Množstvo bojov je navyše poriadne náročných a priznám sa, že som si užil aj pár frustrujúcich chvíľ. V tomto ohľade vývojári ešte sľubujú rôzne vyváženie a balansovanie. Preto verím, že v prípade pár neúspešných súbojov nebudeme musieť hru začínať odznova. Oproti predchodcovi je škoda, že ubudol humor a celkový pocit, že hra sa sama vôbec neberie vážne. Druhý diel je vážny a snaží sa o realistickosť fantasy sveta. Vizuálne je však veľmi pekný, čo pri využití Unreal Enginu 4 nie je úplným prekvapením. Na mojej GTX 1070 som navyše nezaznamenal žiadne technické problémy, čo je veľmi dobrá správa pred vydaním.

    Zobraziť galériu

    Priznám sa, že ku King’s Bounty II som pristupoval veľmi opatrne a s miernou skepsou. Predsa len, nie vždy sa podarí oživiť populárnu značku, ktorú si hráči držia blízko pri srdci. King’s Bounty II má však potenciál byť niečím novým a originálnym, pričom ulahodí aj fanúšikom pôvodných ťahových RPG. Vývojári majú ešte dosť času na dopracovanie a otestovanie všetkých prvkov a funkcionalít. Bugy, či niektoré chýbajúce veci nebudem komentovať, v prípade preview verzie je to pochopiteľné. Dôležité však je, aby do vydania boli všetky odstránené a hráči dostali tú najlepšiu možnú verziu hry. Vydanie je naplánované na 24. augusta a to na PC, PlayStation 4, Xbox One a Nintendo Switch. A že o King’s Bounty II je jednoznačne záujem dokazuje aj fakt, že sa hre podarilo ešte pred vydaním dosiahnuť status „gold.“

    Pre PC hráčov pridávam aj hardvérové nároky:

    Minimum

    • OS: Windows 10 64-bit
    • CPU: Intel Core i5-4690 or AMD FX-9370
    • GPU: GeForce GTX 970 or AMD Radeon RX 480 (4 GB)
    • RAM: 8 GB
    • DirectX: Version 11
    • Disk: 20 GB HDD

    Odporúčané

    • OS: Windows 10 64-bit
    • CPU: Intel Core i5-7400 or AMD Ryzen 7 1700X
    • GPU: GeForce GTX 1060 or Radeon RX 580 (6 GB)
    • RAM: 8 GB
    • DirectX: Version 11
    • Disk: 20 GB SSD
    KingsBountyII
    Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Reddit Email

    Súvisiace články

    Huawei Watch Fit 4 Pro
    Hardvérové recenzie

    RECENZIA: Huawei Watch Fit 4 Pro – Buď fit

    15.05.2025
    Revenge of the Savage Planet
    Herné recenzie

    RECENZIA: Revenge of the Savage Planet – Bizarné objavovanie vesmírneho života

    15.05.2025
    TP-Link EAP783
    Hardvérové recenzie

    RECENZIA: TP-Link EAP783 – Tak toto je strop!

    15.05.2025

    Odporúčané hry

    Crash: Mind Over Mutant

    Crash: Mind Over Mutant

    Tales of Xillia

    Tales of Xillia

    Terranigma

    Terranigma

    Kingdom Hearts Birth by Sleep

    Kingdom Hearts Birth by Sleep

    MaxMMA.sk

    Hashtag.sk

    Najčítanejšie za týždeň

    Okamžite si zmeňte heslo na Steame: Na dark web údajne uniklo 89 miliónov Steam účtov!

    14.05.2025

    Nová Mafia dorazí v auguste za prekvapujúco nízku cenu

    08.05.2025

    Možno sa v tomto roku predsa dočkáme vydania GTA hry…

    13.05.2025

    Generation Magazín

    Stiahnuť
    Generation magazín č. 161
    Gamesite logo
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads
    Gamesite logo mobil
    • Redakcia
    • Kariéra na Gamesite.sk
    • Partneri
    • Kontaktný formulár
    Facebook Instagram YouTube Threads

    Píšte vyššie do určeného pola a stlačte Enter pre vyhľadávanie. Pre zrušenie vyhľadávania stlačte Esc.