Na svojom blogu to prezradilo švédske štúdio Frictional Games, stojace za touto perlou nezávislých hier. Pre zopár zaujímavých informácií čítajte ďalej!
Najnovší príspevok v blogu prezrádza zopár zaujímavých faktov, ako napríklad to, že Frictional Games v januári oslavovali štyri roky od založenia štúdia, vydali štyri hry a predaje tej poslednej bilancovali po štyroch mesiacoch od ich začatia. Veľmi pozitívnou správou je celkové číslo, ktoré spája okrem online distribúcie aj predaje retail verzie v Rusku a pohybuje sa okolo 200 000 kusov.
Frictional Games sú z tohto čísla nadšení, pretože optimistický cieľ pri vývoji bol stanovený na niečo cez 100 000 predaných jednotiek. Samozrejme, oslavy netreba preháňať, pretože viac ako polovica kusov hry bola predaná počas vianočnej vlny zliav a to znamená s približne 66% zľavou. Avšak vzhľadom na pôvodnú cenu (15 €) je aj to výborné a vývojárov teší aj pravidelný denný predaj hry, ktorý stále neklesol pod 200 jednotiek za deň.
Teraz môžeme prejsť k tomu najdôležitejšiemu. Tieto, na indie hru až fantastické predaje, dodali Frictional viac dôvery voči PC. Predaje, ktoré Amnesia dosiahla a stále dosahuje, sú viac ako motivujúce na pokračovanie vývoja hry, ktorej hlavnou platformou a vlastne aj jedinou je PC.
Vývojári však upozorňujú, že predaje Amnesie nie sú práve typickým príkladom predaja indie hier.
"Mali sme extrémne šťastie s PR pokrytím, kde sme dostali množstvo obrovskej reklamy zdarma."
Pýtate sa, akej reklamy zdarma? Nuž, napríklad kopu nadšených recenzií (85% hodnotenie na Metacritics!), hráčov, ktorí si zahrali demo a ihneď hru odporúčali ďalej či takých, ktorí vytvorili videá s takmer miliónovými pozretiami.
Poslednou vecou, ktorú si vývojári pochvaľujú, je fakt, že hru vydávali bez generálneho publishera. Vďaka tomu ide drvivá väčšina ziskov priamo na ich konto. Ak by mali vydávateľa, až teraz by mohli splatiť zálohu a začať dostávať podiely z predaja, ktoré by sa podieľali možno okolo 25% z ceny za kus predanej hry.
zdroj: frictionalgames.blogspot.com