Klamstvá sem a tam.
Marvel’s Avengers nie je takou zlatou baňou, ako vydavateľ Square Enix predpokladal. Namiesto toho hra počas úvodného kvartálu v predaji nebola schopná získať dostatok peňazí, aby sa zaplatil vývoj a odvtedy je už iba otázkou času, kedy sa vývojári na hru vykašlú. Zatiaľ sa však držia a naposledy vydali veľkú expanziu War for Wakanda.
Vyzerá to však, že pre Square sú Avengeri už iba dojnou kravou z ktorej treba vydojiť čo najviac a posunúť sa preč. Hra totiž včera potichu dostala boostery na získavanie XP bodov a na zber materiálov, čo sú predmety známe buď z Ubisoft hier alebo mobilných free-to-play hier.
V dnešnej dobe už nie sú tieto predmety ničím výnimočným ani v AAA hrách, no čo nepotešilo asi najviac je fakt, že počas E3 2019 nám komunitná manažérka štúdia Meagan Marie doslova sľúbila, že Avengeri nebudú mať žiadne mikrotransakcie ovplyvňujúce hrateľnosť: „Náš sľub komunite je, že v hre nebudeme mať žiadne loot boxy a pay-to-win scenáre.“
Následne to potvrdil aj šéf štúdia Scot Amos: „Myšlienka od začiatku bola, že chceme, aby ste si upravovali hrdinu – ako sa s nimi hrá a ako vyzerajú. S ohľadom na to, ako hru financujeme – máme kozmetické predmety. Žiadne platné prvky ovplyvňujúce hrateľnosť.“
To isté zopakovalo štúdio aj tesne pred vydaním, kedy prezradili, že hra bude mať výlučne kozmetické mikrotransakcie.
Dostať postavu na maximálny level v hre je veľký grind., ktorý vývojári ešte znásobili v marci 2021, kedy znížili počet XP bodov, ktoré hráči získavali a spomalili tak rýchlosť levelovania postáv. Takže je fajn, že Crystal Dynamics nám začal predávať riešenie na problém, ktorý sami vymysleli.
A asi nie je žiadna náhoda, že tieto balíčky sa v hre objavili tesne po tom, ako bola hra pridaná do predplatenej služby Xbox Game Pass.