PC Master Race?
EA ozrejmilo, že DICE uzatvorilo pri hre Battlefield 2042 partnerstvo so spoločnosťou Nvidia, čo so sebou prináša automatické benefity. PC verzia hry totiž bude podporovať niekoľko kľúčových technológií spoločnosti.
V prvom rade je to technológia DLSS, ktorá umožní zvýšenie FPS bez zníženia kvality obrazu a to vďaka umelej inteligencii. Taktiež to bude podpora Nvidia Reflex, ktorá znižuje odozvu pri hraní, čo by malo spôsobiť lepšiu responzívnosť pri hraní myšou. A hlavne je to ray-traced ambient occlusion, ktorá bude dostupný iba na PC.
„PC hráči dostanú bezkonkurenčný Battlefield 2042 zážitok, pretože PC umožňuje vyššiu úroveň detailov, neobmedzený framerate a hrateľnosť vylepšenú technológiami ako G-Sync. Vizuál na PC poskytuje vyšší level vďaka ray traced ambient occlusion, ktorý vďaka RT jadrám na RTX kartách poskytuje skvelý výkon.“
Konzolisti sa tak ray tracingu nedočkajú a nedočkajú sa ani 120FPS módu. Teda minimálne nie pri vydaní. Aj keď DICE nevylúčilo, že v budúcnosti možno pridá takýto mód do konzol novej generácie, tak zatiaľ tak neučinilo: „Je to niečo, čo budeme potencionálne skúmať po vydaní. Rozlíšenie nie je problémom, no 128 hráčov má veľký dopad na procesor a zvýšenie požiadaviek na procesor pri zvýšení frameratu zo 60 na 120FPS nie je triviálne. Tu už zníženie rozlíšenia nepomôže.“
Battlefield 2042 príde na PC, Xbox a PlayStation 19. novembra 2021.