Všetci len nie my.
Electronic Arts už oficiálne priznalo porážku týkajúci sa vydania hry Battlefield 2042. Insider Tom Henderson totiž informoval o tom, že včera sa uskutočnil tzv. Town Hall míting, ktorý sa vrámci Electronic Arts koná každý štvrťrok. Samozrejme, hlavnou témou tohto bol Battlefield 2042.
Počas tohto mítingu manažment EA venoval 20 minút tomu, čo sa pri Battlefield 2042 a čo sa spoločnosť naučila smerom do budúcnosti spoločnosti, ale aj série. Šéfka EA štúdií Laura Miele označila za jeden z dôvodov zlyhania upgrade enginu.
Podľa dostupných informácií totiž len upgrade Frostbite na novú generáciu trval viac ako 18 mesiacov: „Je to kompletne nová technológia, prakticky ide o nový engine. Štúdio sa vrátilo späť a technológia bola taká stará, že museli spraviť upgrade. Takže prakticky sa snažili o vytvorenie hry na novom engine.“
Ďalším dôvodom zlyhania bola pandémia COVID-19, ktorá podľa manažmentu EA ovplyvnila tempo vývoja: „Keď k tomu prirátame inovácie a ambície tohto projektu a k tomu prirátame globálnu pandémiu, ktorá vznikla v polovici projektu, kedy tím musí pracovať z domu, tak to pridá do mixu veľa nových premenných ktoré tím nezažil,“ povedala Miele.
EA počas leta pripravilo beta testovanie a aj keď hráči sa sťažovali na bugy, tak podľa Miele sa DICE dočkali aj mnohých pozitívnych reakcií: „Hráči tvrdili, že hra sa hrá ako Battlefield, že Battlefield je späť a to posilnilo tím. EA predpokladalo, že počet bugov bude „na historickom leveli vzhľadom na štúdio DICE“ a hra sa dočká hodnotení „vo vysokých 70-tkách alebo nízkych 80-tkách.“ Navyše, DICE malo pripravených niekoľko patchov pred vydaním a v deň vydania.
Kde teda nastal problém? Podľa Miele za negatívne prijatie hry môže okrem iného aj Halo Infinite. Microsoft sa totiž nečakane rozhodol vydať multiplayerovú časť hry niekoľko dní pred Battlefield 2042. Obe hry tak boli zákonite porovnávané a tam vyšiel Battlefield naprázdno, pretože Halo Infinite sa javil ako kompletný produkt bez bugov.
Tri kľúčové aspekty spätnej väzby, ktoré EA od hráčov po vydaní dostalo boli
- Bugy a výkon
- Herný dizajn a možnosti
- Hra, ktorá nesplnila predstavy hráčov
Miele však skonštatovala, že sa poučili a do budúcnosti budú hru vylepšovať. Ostatní členovia Battlefield tímu skonštatovali, že ich úlohou je reagovanie na spätnú väzbu hráčov a to vrátane revízie systému Špecialistov, ktorý bol kritizovaný hráčmi.
Prvé kroky budeme vidieť už na začiatku prvej sezóny, ktorá bola nedávno odložená na leto. Uvidíme však, či už nebude neskoro.