A taktiež sme sa nepriamo dozvedeli o ďalších odkladoch.
S blížiacim sa dátumom vydania Halo Infinite sa dozvedáme čoraz viac informácií o hre a to aj napriek tomu, že multiplayer bol už vlastne vydaný. Zaujíma nás však aj kampaň v ktorej bude Master Chief bojovať na prstenci Zeta Halo o frakciou Banished.
Sériu však s Infinite čakajú zmeny. Lineárny sandbox nahradí štruktúra otvoreného sveta, aj keď vývojári nechcú používať „open-world.“ Skôr ide o rozsiahle herné polia. A to si vyžiadalo aj zmeny v dizajne. Halo Infinite tak bude prvou hrou v sérii, ktorá nebude šitá na mieru Heroic náročnosti, ako tomu bývalo pri všetkých ostatných dieloch.
Pri Infinite bola totiž pre štúdio referenčným bodom náročnosť Normal, čo potvrdil Stephen Dyck: „Tradične boli Halo hry vyvíjané na Heroic náročnosti a v tejto tradícii sme pokračovali pre Halo 4 a Halo 5. Zvyčajne sme zobrali Heroic, nadizajnovali všetko a následne veci buď zjednodušili na Easy a Normal, alebo sťažili na Legendary. Teraz sme viac času strávili pri Normal náročnosti.“
„To však neznamená, že Heroic nebude náročný a Legendary nebude hráčov trestať – tieto prvky sú stále súčasťou Halo.“
Jeden z kreatívnych šéfov Paul Crocker zas objasnil, ako bude fungovať svet v Halo Infinite. Hra síce ponúkne svet s vedľajšími úlohami, no tie môžu hráči pokojne ignorovať. Vývojári tak vytvorili tzv. golden path, ktorá vás prevedie hlavými misiami, kde sa odohráva všetok hlavný príbeh: „Táto zlatá cesta je plne dizajnovaná nami. No čím viac sa od nej vzdialite, tým častejšie narazíte na skoky v náročnosti, no vždy sa do týchto oblastí môžete vrátiť neskôr.“
Posledná dôležitá informácia sa týka príchodu co-opu a Forge módu. Štúdio totiž zároveň s vydaním multiplayeru oznámilo, že 1. sezóna nebude trvať tradičné tri mesiace ale 6 mesiacov. A nakoľko co-op má prísť počas druhej sezóny a Forge počas tretej, tak to nepriamo znamená aj odklad týchto dvoch prvkov.
Potvrdil to šéf vývoja Joe Staten, no dodal že co-op je už v hrateľnej podobe. Na to, aby bol však dokončený úplne bude štúdio potrebovať viac času, pričom asi najväčším kameňom úrazu je práve prechod na štruktúru otvoreného sveta.