To, čo už všetci vieme.
Lionhead Studios bolo počas Xbox 360 éry jedným z najpopulárnejších first-party štúdií Microsoftu a to vďaka RPG sérií Fable, ktorá síce trpela veľkými rečami šéfa Petera Molynuexa, no ultimátne hlavne jednotka a dvojka boli skvelé hry.
To však štúdiu nepomohlo a v roku 2016, po dlhoročnom vývoji hry Fable Legends Microsoft oznámil zatvorenie tohto štúdia. A teraz vedenie spoločnosti priznalo, že spôsob, akým pristupovalo k štúdiu nebol najlepší a tieto chyby nechcú opakovať.
„Jedným z našich najväčších neúspechov a zlých krokov v minulosti bolo štúdio Lionhead,“ povedala Shannon Loftis. „Štúdio sme kúpili v roku 2006 a zavreli ho v roku 2016. A po niekoľkých rokoch sa na to pozeráme späť, aby sme zhodnotili naše skutky. Čo sme sa naučili, aby sme neopakovali rovnaké chyby?“ dodala Sarah Bond.
„Štúdio kupujete pre to, čo robia dobre a našou úlohou by malo byť urýchliť to čo robia dobre a nie akcelerovať to, aby sa stali tým, čo robíme my,“ povedal Phil Spencer. Práve počas jeho vedenia Xbox divízie došlo k zatvoreniu štúdia.
Microsoft má kvôli zatvoreniu Lionhead nepochybne maslo na hlave. Práve oni totiž „donútili“ štúdio, aby bol Fable Legends free-to-play live service hrou, ktorá nesedela do DNA štúdia. Ako však dodal bývalý člen Lionhead Ted Timmins, ani všetky rozhodnutia štúdia neboli správne.
It takes a bold, brave and humble team to admit that things could have been better handled. I have infinite respect to Xbox for saying this.
The same could be said of Lionhead. As a studio we made decisions that didn’t set ourselves up for success. Accountability goes both ways. https://t.co/9npZgWWnz7
— Ted Timmins (@JustTeddii) December 12, 2021
Dnes je už však situácia úplne iná. Práve skúsenosti s Lionhead pomohli Microsoftu k lepšej politike akvizícií a štúdiá majú v súčasnosti slobodu pracovať na svojich vlastných projektoch. A aj Fable sa nám vráti, pretože reštart série pripravuje štúdio Playground Games.