Príklad pre ostatných.
Crunch vo videohernom priemysle je v posledných rokoch horúcou témou. Nekonečné hodiny strávené v útrobách štúdia snažiac sa dokončiť hru v šibeničných termínoch vydavateľstiev sa stáva nežiaducim javom na ktorý sa začalo nahlas poukazovať a stav herného priemyslu na západe umožňuje vývojárom vyhnúť sa štúdiám, ktoré tieto metódy vývoja stále prevádzkujú.
Na druhej strane je však potrebné podotknúť, že snažiť sa naplánovať niečo tak komplexné ako vývoj hry je dosť problematické a keď veci nejdú podľa plánu, tak existujú dve možnosti. Nadčasy, alebo odklad. Vlastne tri…lebo stále je tu možnosť vydať nedokončenú hru.
A druhú možnosť si vybralo štúdio Guerrilla Games pri vývoji hry Horizon Forbidden West. Prezradil to šéf vývoja Mathijs de Jonge. Podľa jeho slov bola snaha vyhnúť sa crunchu dôvodom, prečo bola hra odložená. Pôvodne mala totiž prísť koncom 2021, no nakoniec vyšla až dnes, 18. februára.
„Boli sme si vedomí nevýhod crunchu, takže sme ich brali do úvahy pri našom plánovaní. Aby som uviedol príklad, povedali sme, že počas Vianočných sviatkov sa pracovať nebude a každý pôjde na dvojtýždňovú dovolenku. Štúdio bolo zatvorené a tak sme ani nemohli ísť do práce.“
„Niektorí ľudia radi pracujú a nechceli prestať ani počas sviatkov, no týmto krokom sme vyslali silnú správu. Forbidden West mohol prísť koncom minulého roka, no znamenalo by to, že by sme museli robiť nadčasy. Ľudia však potrebujú oddych a dovolenky.“
Výsledkom toho je teda fakt, že aj keď sme si na hru museli počkať o niečo dlhšie, tak sa k hráčom dostal dokončený produkt, ktorý však nebol vytvorený na úkor zdravia vývojárov. A to sa určite cení.
Prečítajte si tiež