Nie len bugy.
Battlefield 2042 bol právom kritizovaný za otrasný technický stav, ktorý do dnešného dňa nie je úplne vporiadku. No problémom hry nebolo iba toto, ale aj dizajnové rozhodnutia, ktoré tvorcovia spravili. A tu sa už nedá vyhovoriť na nedostatok času. Problematické sú hlavne dve oblasti – systém Špecialistov a mapy.
O tom prvom sa už popísalo veľa a tak sa už k tomu nebudeme vracať a preto sa sústredíme na ten druhý problém. Hráči kritizovali, že mapy sú absolútne nezaujímavé, rozlohou zbytočne masívne a to aj vzhľadom na zvýšenie počtu hráčov na 128.
V novom blogovom príspevku štúdio DICE prakticky priznalo, že mapy v hre sú zlé a preto sa vracajú k ich dizajnu a plánujú ich upraviť tak, aby boli hrateľnejšie, pričom štúdio zároveň sľúbilo, že nové mapy v hre už budú rozlohou menšie.
Ensuring that our maps are providing the best possible experience for you is a key focus for us on #Battlefield 2042
— Battlefield Direct Communication (@BattlefieldComm) March 2, 2022
We’ve identified some key areas for improvement and would love to know your thoughts in our first Core Feedback
Read here: https://t.co/uSwAWuWHRx pic.twitter.com/DqJC2s4aGp
DICE určilo 5 problematických oblastí máp:
- Čas, ktorý musia hráči stráviť chodením z bodu A do bodu B bez toho, aby sa niečo dialo – DICE dokonca použilo výraz Walking Simulator.
- Intenzitu bojov, ktorá je extrémne nízka práve kvôli veľkej rozlohe máp. Breakthrough však trpí práve opačným problémom. Veľké množstvo hráčov na jednej hromade spôsobuje chaos a preto DICE tvrdí, že najlepší spôsob, ako Breakthrough hrať je v počte 64 hráčov.
- Hráči sa sťažujú na to, že mapy sú ploché a preto často hráči ani len netušia, odkiaľ na nich strieľajú nepriatelia a nemajú sa ani kam skryť.
- Mapám chýbajú „cestičky“ ktoré by viedli hráčov k úlohám, čo opäť prispieva k „Walking Simulator“ problému.
- Málo dostupného krytia, ktoré by prinášalo do boja väčší dôraz na šikovnosť a taktickosť.
Aké je teda riešenie DICE? Prepracovanie už existujúcich máp v hre. Na začiatku prvej sezóny, ktorá je plánovaná na leto sa dočkáme kompletného prepracovania mapy Kaleidoscope a ďalšie budú pribúdať postupne. DICE sa zároveň naučilo dôležitú lekciu: „Najväčším poznatkom pre nás je zistenie, že väčšia mapa nemusí automaticky znamenať viac slobody, viac štýlov hrania a viac zábavy. Takže môžete očakávať, že budúce mapy budú menšie. Taktiež to znamená možné zredukovanie počtu sektorov a bodov na získanie keď hráte v móde so 128 hráčmi. Taktiež budeme prehodnocovať počet hráčov vo viacerých módov ako napríklad Breakthrough a taktiež aj typy a počty vozidiel, ktoré môžu byť použité na špecifických mapách.“
Aj keď z hľadiska počtu hráčov je na tom Battlefield 2042 doslova katastrofálne, tak toto je určite správny krok vpred. Otázka je však, či už nie je neskoro…