Dôvod na obavy?
Ako ste už možno tento týždeň zistili, vývoj Xbox exkluzivity Perfect Dark a situácia nového štúdia Microsoftu, The Initiative má od ideálu naozaj ďaleko. Vďaka webu VGC sme sa totiž dozvedeli, že zo štúdia odišlo za posledných 12 mesiacov veľké množstvo vývojárov a určite to vyvoláva otázniky o stave celého projektu.
Prečo však vývojári odišli? Prečo bolo k projektu privolané štúdio Crystal Dynamics? Na to sa pokúšal nájsť odpovede redaktor Windows Central Jez Corden, ktorému sa podarilo zistiť, čo sa to vlastne v kalifornskom štúdiu deje.
Podľa neho je hlavným dôvodom odchodov zo štúdia nesúhlas veľkej časti vývojárov s tým, ako pristúpiť k vývoju projektu a k expanzii štúdia. Prvá časť chcela fungovať na štýl bežného štúdia – najať veľké množstvo ľudí, ktoré by bolo zodpovedné za produkciu Perfect Dark. Druhá časť však chcela ostať vo forme menšieho štúdia (čo okrem iného zaznelo aj v prvom vývojárskom videu hry) a spolupracovať s inými vývojárskymi štúdiami, ktoré by vyplnili juniorské pozície.
Očividne vyhrala tá druhá skupina štúdia a aj preto bolo do projektu privedené štúdio Crystal Dynamics. Táto spolupráca mala spôsobiť urýchlenie vývoja, splniť ambície pri vývoji a nasadiť nové očakávania a to bolo považované za najlepšiu cestu vpred. To ale spôsobilo rozkol v štúdiu a to je dôvodom, prečo množstvo ľudí zo štúdia v posledných mesiacoch odišlo.
Štruktúra štúdia je podľa Cordena nastavená tak, aby sa počas vývoja necrunchovalo a aby bola čo najviac priama (na štýl Valve). Ani to však nepomohlo a množstvo vývojárov očividne videlo perspektívu v odchode a presune do iného štúdia.