Hádam to dopadne lepšie ako Ubisoft Quartz.
Francúzsky vydavateľ Ubisoft predstavil svetu svoju novú iniciatívu s názvom Ubisoft Scalar. Malo by ísť o technológiu založenú na cloud výpočtoch, ktorá umožní vytvárať „úplne nové typy hier.“
Technológiu predstavili na GDC členovia štúdia Ubisoft Stockholm, Patrick Bach, Christian Holmqvist a Per-Olof Romell. Scalar podľa nich umožní Ubisoftu vytvárať väčšie a komplexnejšie svety, ktoré môžu byť aktualizované v reálnom čase a kde sa môže nachádzať masívne množstvo hráčov, čo by malo umožniť nové sociálne zážitky v hrách.
„Ubisoft Scalar je technologický základ, ktorý umožní hrám Ubisoftu využívať silu cloudu. V základe je to veľký presun v myslení. Skúste sa pozrieť 10 rokov dopredu a premýšľať, čím by mohli hry byť a čo môžeme očakávať od hier a spôsobu, ako ich tvoríme.“
Per-Olof Romell vyzdvihol fakt, že vďaka Ubisoft Scalar nebudú musieť byť hry limitované lokálnym hardvérom, pretože časť výpočtov sa presunie do cloud: „Limitácie tu boli vždy, odkedy sa začali tvoriť hry. V súčasnosti sme však boli dobrý v tom, že sme vedeli skrývať limitácie alebo pracovať okolo nich. Scalar nám však umožňuje odstrániť tieto limitácie namiesto toho, aby sme na ne museli tlačiť.“
„To prináša nové výzvy, ktoré sú v súčasnosti irelevantné a musíme zmeniť zmýšľanie ohľadom toho, ako vytvárame hry a ako vytvárať zážitky, ktoré chceme a tak sa tým mení všetko.“
Romell však pochopiteľne odmieta prirovnanie Scalar k hernému streamovaniu: „Herné streamovanie je distribučný model takže je lepší v prístupnosti k hrám, no nemení esenciu hier a ani ich kvalitu. Ubisoft Scalar je o kvalite a možnostiach, ktoré otvára vývojárom a aj hráčom.“
Taktiež podotkol, že Scalar nie je novým herným enginom ale technológiu, ktorá môže fungovať aj na existujúcich herných enginoch. Samozrejme to však znamená, že hry, ktoré používajú Scalar budú závisieť od aktívneho internetového pripojenia, no podľa tvorcov prevyšujú pozitíva negatívne aspekty. Hra sa totiž dá aktualizovať doslova v reálnom čase.
Momentálne v súlade s technológiou Scalar pracujú vývojári v pobočkách Ubisoftu v Štokholme, Kyjeve, Malmo, Helsinkách a Bukurešti. Ubisoft Stockholm dokonca pracuje na novej hre, ktorá bude Scalar využívať plnohodnotne a šéfom tohto štúdia je bývalý šéf vývoja série Battlefield, Patrick Bach.