Expanzia iným smerom.
First-party štúdiá Sony boli v posledných rokoch známe primárne vďaka skvelým príbehovým hrám pre jedného hráča. Tieto hry zberali ocenenia a získali si srdcia hráčov, no všetko pre má aj svoje proti. A tým „proti“ v tábore Sony je fakt, že v dnešnej dobe, kedy sú live-service hry tým primárnym zdrojom príjmov nemá Sony zatiaľ nič, čo by zaujalo. A projekty, ktoré doteraz vydalo (Destruction All-Stars) dieru do sveta neurobili.
Preto asi nie je žiadnym prekvapením, že posledné investície Sony do nových štúdií sa niesli v znení frázy „live service.“ Nové štúdio Firespite údajne pracuje na live service Twisted Metal hre, o skúsenostiach Bungie s live serivce asi nemá zmysel hovoriť a aj posledná investícia v podobe štúdia Haven je zameraná práve na tento aspekt. A aj spolupráce so štúdiami Deviation Games či Firewalk Studios sú zameraná na live service.
Prečítajte si tiež
Sony bolo opäť na nákupoch: Do rodiny PlayStation Studios sa pridáva Haven
Preto dostal šéf PlayStation Studios Herman Hulst otázku, či tieto investície neznamenajú odklon Sony od hier, ktoré ich preslávili. A našťastie Hulst potvrdil, že to tak nie je: „Samozrejme, vždy budeme vytvárať príbehovo zamerané hry pre jedného hráča ako Ghost of Tsushima, The Last of Us či Horizon Forbidden West. No správne ste si všimli, že sme investovali do live service hier a to je pre nás vzrušujúce. Umožní nám to budovať väčšie svety a umožní nám to vytvárať dôležité sociálne spojenia medzi hráčmi.“
Hulst taktiež dodal, že PlayStation Studios majú množstvo hier pre jedného hráča vo vývoji alebo konceptovej fáze, no nové štúdio Haven umožnilo Sony pridať do svojho portfólia štúdio, ktoré sa zameriava práve na live service.