Budúcnosť herného priemyslu?
Je očividné, že kľúčom Xboxu v hernom priemysle sa stáva predplatená služba Xbox Game Pass. Tá si v priebehu necelých piatich rokov pripísala na svoje konto viac ako 25 miliónov predplatiteľov, často je označovaná ako „Netflix herného priemyslu“ a s masívnou expanziou first-party portfólia sa čaká, že toto číslo porastie.
Ako je však na tom Xbox Game Pass oproti ostatným predplatným službám? Na to nám dal odpoveď analytik Piers Harding-Rolls na GDC 2022. Podľa dostupných informácií má totiž Xbox Game Pass na poli herných predplatených služieb, ktoré ponúkajú katalóg hier na hranie masívny 60% podiel.
To znamená, že Game Pass má väčší podiel ako predplatené služby Apple Arcade, Google Play Pass, PlayStation Now, EA Play, Ubisoft Plus a ďalšie dokopy. Z predplatených služieb, ktoré môžeme vídať na PC a konzolách je na druhom mieste PlayStation Now s podielom 7%. Za ním nasleduje EA Play so 7% a Ubisoft Plus so 4%.
Dáta, ktoré tento prieskum podporujú pochádzajú z štvrtého kvartálu 2021 a teda z obdobia október-december 2021. Harding-Rolls taktiež podotkol, že tým pádom tieto dáta nezachytili ohlásenú akvizíciu vydavateľstva Activision Blizzard Microsoftom.
Zároveň však Harding-Rolls nepredpokladá, že by predplatené služby na štýl Netflixu v blízkej budúcnosti ovládli herný priemysel „ako je tomu vo filmovom a hudobnom segmente.“ Podľa odhadov budú totiž takéto predplatené služby tvoriť v roku 2027 približne 8,4% tržieb v hernom trhu (v súčasnosti je to okolo 4%). Podotkol však, že dôvodom pre tento odhad nie je to, že by sa hráči zdráhali prejsť na model predplatného, ale fakt, že až 79% tržieb v hernom priemysle spadá do kategórie mikrotransakcií a post-launch monetizácie v platených a aj free-to-play hrách. Aj napriek tomu však súčasné 4% podielu tvoria 3,7 miliardy dolárov ročne.