Prozaické dôvody.
Keď CD Projekt RED oznámil vývoj novej hry v sérii Zaklínač, tak asi nikto nebol prekvapený. Prekvapením však bolo, že štúdio zahodilo svoj vlastný RED Engine a namiesto toho bude novú hru v tomto svete vyvíjať na piatej generácii Unreal Engine. Prečo?
Prečítajte si tiež
CD Projekt oficiálne ohlásil nového Zaklínača
Na to sa pokúsili odpovedať samotní tvorcovia hry v novom videu: „Počas minulého roka sme uvideli jedno demo, ktoré sa odohrávalo v stredoveku a to demo sa dostalo do momentu, kedy bola zobrazená nástenka, ktorá bola veľmi povedomá voči tomu, čo sme robili v minulosti my – bol tam aj znak, ktorý hovoril „hľadá sa lovec monštier.“ A ja som na to reagoval „Hmm, snažia sa nám povedať, aby sme prešli na Unreal Engine s tým, ako dobre môže ďalšia hra vyzerať? Bolo toto demo vytvorené za týmto hanebným účelom?“ Neviem, no určite to zachytilo môj pohľad,“ povedal šéf vývoja Jason Slama.
Soak in more information on why @CDPROJEKTRED has chosen to use #UE5 to build new open-world games, including a new saga for The Witcher! 😻 pic.twitter.com/IVKFKljwf7
— Unreal Engine (@UnrealEngine) April 5, 2022
Primárnym dôvodom, prečo sa štúdio rozhodlo prejsť na Unreal Engine bol však fakt, že im poskytuje komplexné nástroje výmenou za to, že starostlivosť o engine je v rukách štúdia Epic Games a nie v ich rukách a štúdio sa tak bude môcť plne sústreďovať na vývoj samotnej hry.
„Unreal Engine je skupina nástrojov s mnohými funkciami a riešeniami, ktoré nám umožnia skúšať nové veci. Faktom je, že Unreal používa mnoho tímov po celom svete, ktorí majú rôzne perspektívy pri dizajne hier a nástrojov a to umožňuje nástrojom viac agility,“ dodal Jakub Knapik.
„Hráči môžu ísť kde chcú a môžu sa pustiť do obsahu akokoľvek chcú…teoreticky. To znamená, že potrebujeme stabilné prostredie, kde môžeme robiť zmeny s istotou, že to nepokazí 1600 ďalší vecí v hre,“ prezradil Slama.