Sila akvizície.
Microsoft v januári ohlásil akvizíciu vydavateľstva Activision Blizzard za rekordných 68,7 miliardy dolárov. A aj keď ešte si na sfinalizovanie a potrebné povolenia počkáme, tak už teraz si vieme predstaviť, čo táto dohoda prinesie.
Aj keď Microsoft sa verejne zaviazal, že Call of Duty a niektoré ďalšie populárne série ostanú multiplatformové tak kľúčom ku všetkému je predplatená služba Xbox Game Pass. A fakt, že po uzatvorení obchodu budú všetky Call of Duty hry, Diablo IV, Overwatch 2 a hromada ďalších hier vydavateľstva v deň vydania dostupná v predplatnom Xbox Game Pass. Totižto, mať toto všetko a hromadu ďalších hier od ostatných štúdií Xboxu a Bethesdy v predplatnom bez nutnosti ich kúpy za 80€ je veľkým lákadlom.
A dokazuje to aj nový prieskum YouGov. Ten sa venoval trhu v Severnej Amerike a Veľkej Británii a jeho úlohou bolo, aký efekt na predplatenú službu Xbox Game Pass bude táto akvizícia mať. A zdá sa, že podceňovať ju rozhodne nemôžeme.
Až 46% PlayStation a Nintendo hráčov v Severnej Amerike v prieskume prezradilo, že vďaka prítomnosti Activision Blizzard hier v Game Passe zvažujú predplatenie tejto služby. Pri Xbox hráčoch (ktorí nemajú aktívne predplatné) je to 43%, pri PC hráčoch 42% a pri hráčoch na smartfónoch 27%.
Vo Veľkej Británii sú čísla o dosť iné. Z PlayStation a Nintendo hráčov zvažuje o predplatení Game Passu 29% a 26% opýtaných, z Xbox hráčov je to až 48% a z PC hráčov je to 26% a z hráčov na smartfónoch 20%.
A ktoré hry alebo herné série sú najväčším ťahákom v Game Passe? Jednoznačne Call of Duty, kvôli ktorej zvažuje predplatné Game Passu 19% hráčov. Pri sérii Diablo je to 6%, pri Warcraft, Crash Bandicoot a Spyro the Dragon 3%, pri Overwatch 2% a pri StarCraft, Guitar Hero a Heroes of the Storm je to 1%.
Xbox Game Pass má podľa posledných zverejnených údajov Microsoftu 25 miliónov predplatiteľov.