Nie až tak prehľadné menu je hendikepom mnohých hier od štúdia Bethesda softworks. Často ste mali viacej problémov s hľadaním bandáží po boji s úhlavným nepriateľom, ako so samotným bojom. Vývojári si povedali, že keď už robia také zásadné zmeny v iných oblastiach hry, tak prečo by sa nepohrali aj s menu. Inšpiráciou im bol veľký vyznávač hesla, v jednoduchosti je krása, Apple.
„Viete, keď si prezeráte svoju hudbu v iTunes a preletíte obalmi vašich albumov, tak začínajú byť také skutočné. Jedným z našich cieľov bolo: ´Čo keby robilo Apple fantasy hru? Ako by vyzeral menu systém.´ Sú skutočne dobrí v dostávaní sa rýchlo cez veľké množstvo dát, v čom býva v našom prípade často problém.“, komentuje režisér hry Todd Howard.
Jediná podobnosť s Oblivionom je v tom, že po stlačení B alebo krúžku u PS3, sa zjaví vstupný portál do ostatných menu. Tu podobnosť končí, lebo ako na rozdiel od Oblivionu sa nezjaví posledné otvorené menu, ale symbol podobný kompasu so štyrmi možnosťami.
Stlačením pravého tlačidla na d-pade, sa dostanete do inventára. Veci tam budú kaskádovo uložené podľa typu. Budete si môcť prezerať štatistiky vašich zbraní, brnení a ostatných vecí, ktoré ste na svojich cestách pozbierali. Štatistiky budú dopĺňať 3D modely všetkého, čo so sebou nosíte. Týmito modelmi budete môcť točiť a približovať si ich. Zaujímavé je, že 3D modely sa netýkajú, len zbraní a brnení, ale napríklad aj kvetov, čo ste pozbierali na prípravu elixírov.
Tlačidlom naľavo otvoríte váš zoznam magických predmetov, spolu s vysvetlením ako každý funguje.
Toto nás privádza k ďalšej zmene. V Oblivione ste si mohli nastaviť použitie 8 predmetov pri stlačení tlačidiel d-padu (na klávesnici to boli tlačidla 1,2,3,4…). V pokračovaní Bethesda nechce, aby ste boli limitovaný len na 8 predmetov, takže ak v boji stlačíte tlačidlo hore na d-pade, boj sa zastaví a vyskočí zoznam obľúbených vecí, do ktorého môžete pridávať ľubovoľný počet predmetov a kúziel. Tie budú abecedne zoradené.
Naspäť v menu s kompasom, tlačidlo dolu vás zavedie do topografickej mapy hry. Hráč si bude môcť túto mapu približovať, a sledovať zasnežené štíty hôr, úplne oddialiť, a uvedomiť si rozsiahlosť svete Skyrimu. Mapa bude taktiež ukazovať hrdinovi kam sa vybrať plniť určitú úlohu a sprostredkovať rýchle cestovanie (teleportovanie do už navštívených miest a dedín).
Nakoniec, ak ručička kompasu ukáže na sever, v tomto prípade je asi vhodnejšie povedať smerom nahor, vzhliadnete k oblohe. V Oblivione vaše znamenie reprezentovalo akú classu ste si na začiatku zvolili. Aj keď jasne definované classy v Skyrime nefigurujú, vývojári ponechávajú význam astrológie aj v ďalšom TESku.
Oblohe budú dominovať 3 hmloviny – bojovník, zlodej a mág. Každá hmlovina zastrešuje 6 súhvezdí, pričom každé súhvezdie reprezentuje jednu schopnosť. Podobne ako v Oblivione, už od začiatku máte prístup k všetkým 18 schopnostiam – každý hráč môže používať obojručné meče, zdokonaľovať sa v alchýmií alebo vrhať ničiace zaklínadlá. Používanie týchto schopností v Skyrime ich bude zlepšovať a tým sa bude zvyšovať váš celkový level.
Vždy keď váš hrdina dosiahne nový celkový level, si budete môcť vybrať jeden zlepšovák, ktorý posilní jednu z 18 schopností. Napríklad údery vašich obojručných zbraní budú úplne ignorovať armor pritivníka.
zdroj: gameinformer.com