Predstavte si, že by ste sa so svojou mysľou dokázali dostať do akéhokoľvek človeka a potom by ste ho mohli vedome ovládať. Hovoríte si, že je to nemožné? Určite nie, v novej sci-fi hre- Mindjack od známej japonskej firmy Square Enix. Nápad je určite zaujímavý, no pri hre len nápad nestačí a ako to dopadlo, sa dočítate ďalej.
Mindjack je strieľačka z pohľadu tretej osoby a zavedie nás do neďalekej budúcnosti, do roku 2031. Príbeh hry nie je príliš zaujímavý a neprináša nijaké originálne momenty. Hráč sa zhostí postavy Jima Corbina a sekundovať vám bude istá Rebecca Weiss. Tým, že tam je Rebecca, tak hra ponúka, priam až vnucuje kooperačný režim, takže ak máte nejakého kamaráta, ktorý by bol ochotný hrať, môžete to skúsiť v dvojici a verte, že je to lepšie ako keď partnera ovláda umelá inteligencia.
Umelá inteligencia je kameňom úrazu v hre. Až sa mi prieči nazvať to inteligenciou, pretože to, čo stvárajú, či už nepriatelia alebo postavy bojujúce na vašej strane, vôbec nevyzerá inteligentne. Napríklad keď som vošiel do miestnosti, v ktorej boli nepriatelia, tak sa snažili ísť skryť za nejakú debnu a pod. To by bolo ešte logické, lenže oni sa potom vystrkujú stále z toho istého miesta a mne potom nerobilo problém počkať si pár sekúnd, kým sa znovu objavili tam kde boli pred chvíľou a rozstrieľať ich. Taktiež sa mi stalo, že niekedy vyšli z krytu a vybrali sa smerom ku mne, lenže oni nebežali ale šli krokom úplne nekrytí, akoby sa nič nedialo. Žiaľ, zlá umelá inteligencia sa netýka len protivníkov, ale aj vašich pomocníkov. Tí tiež viac zavadzajú a nie je z nich príliš osoh.
Mindjack je čisto akčná hra, takže nič iné ako boj sa od nej nedá očakávať. Akcia je všadeprítomná a naprieč jednotlivými levelmi je vždy potrebné sa prestrieľať. V ceste vám budú väčšinou stáť vojaci ozbrojení samopalmi, no okrem nich sa nájdu aj vojaci so štítmi, prípadne nejaké roboty, pozemné alebo lietajúce. Zbrojný arzenál nie je extra veľký, najčastejšie prídete do styku s pištoľou alebo samopalom, občas sa nájde aj brokovnica, odstreľovacia puška a granáty. Jim dokáže niesť naraz len dve zbrane plus granáty. Mínusom tiež je, že v každej lokalite sa respawnujú jednotlivé vlny nepriateľov, čo umelo predlžuje dĺžku hry. To znamená, že keď som vošiel niekde do miestnosti, vyrútilo sa na mňa napr. 5 vojakov, keď som ich vystrieľal prišlo po nich ďalších 5 a po tých ešte opäť ďalších 5. To spôsobuje frustráciu a neskôr prináša aj stereotyp.
Asi najzaujímavejším prvkom hry je „hackovanie“ myslí. Keď je Jim zranený, prechádzate do jeho akejsi astrálnej podoby a po mape sa pohybujete v podstate ako duch. Ak ste v tejto podobe, s pokojom môžete nájsť nejakého civilistu a prevteliť sa doňho. No aj tu sú menšie problémy, pretože pri tom „duchovnom cestovaní“ je kamera nastavená príliš vysoko a ešte k tomu mierne „zrní“, čo spôsobuje problémy s orientáciou. Taktiež je možné prevteliť sa automaticky, no potom neviete do ktorej osoby sa prevtelíte a môže sa stať že sa ocitnete rovno pred nepriateľom.
Okrem ovládania iných bytostí, Jim dokáže urobiť s nepriateľov spojencov. Ak je nepriateľský vojak alebo robot zranený, a Jim je dostatočne blízko, postačí jedno tlačidlo a vojak sa postaví a začne bojovať po vašom boku, ale vzhľadom na umelú inteligenciu, by som od neho veľa nečakal. Podobne ako nepriatelia, aj vy sa dokážete kryť za jednotlivé prekážky. Nanešťastie, systém krytia nie je v hre dokonalý a veľakrát sa stáva, že Jim spraví presný opak toho, čo sa od neho očakáva. Okrem streľby Jimovi nie sú cudzie ani útoky na blízko no tie sú snáď ešte horšie spracované ako krytie. Aj ovládanie všeobecne, by ešte potrebovalo dopracovať.
Oblasti v ktorých sa hra odohráva majú futuristický nádych, avšak podobajú sa navzájom ako vajce k vajcu. Stále bude nachádzať rovnaké objekty a cestou budete mať pocit, že ste na danom mieste už boli. To ešte viac pridáva na stereotype. Grafika je v hre priemerná, prostredia sú spracované dosť fádne a pôsobia nezaujímavo. Postavy sú spracované o niečo lepšie, ale aj tak grafická stránka hry je priemer. Hudobná stránka je na tom o niečo lepšie, aj keď sa nedá povedať, že by hudba bola vynikajúca. Ani neurazí, ale ani neoslní. Horšie je na tom dabing, herci si zrejme nedali príliš záležať.
Mindjack mal celkom slušný potenciál, vzhľadom na zaujímavý námet. Žiaľ, tento potenciál autori nevyužili a ich vyhlásenia, že hra prinesie niečo nové boli ako slová do vetra. Hra neprináša nič nové, obsahuje množstvo chýb a časom pribúda čoraz väčší stereotyp a nuda. Nezachraňuje to ani kooperačný režim a multiplayer.
|
![]() |
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
45% | ![]() |
ŽÁNER | Akcia |
VÝROBCA | feelplus inc. |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Square Enix / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | ![]() |
![]() |